Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Fruit logistica 2017.
  • 10.02.2017. 10:15

Rekordno učešće u godini jubileja

Da bi poseta "Fruit logistici" bila što efikasnija, svaki posetilac bi morao da zna koje štandove će da obiđe, na kojim želi da održi poslovni sastanak, koja predavanja bi trebalo da poseti i u kojim forumima ili inovativnim radionicama vredi učestvovati.

Foto: Đorđe Simović
  • 1.878
  • 463
  • 0

Više od 3.000 kompanija iz 86 zemalja, koje godišnje proizvedu dve milijarde tona voća i povrća, izlaže na ovogodišnjem 25. sajmu "Fruit logistica" u Berlinu. Očekuje da će za tri dana kroz sajamske kapije proći 70.000 posetitilaca iz 186 zemalja. U godini jubileja zemlja domaćin je Nemačka što svakako još više daje na značaju ovogodišnjoj manifestaciji.

Kako je sve počelo (i dokle se stiglo)

Prvi sajam je održan 1993. godine sa 100 izlagača da bi se njihov broj za četvrt veka povećao 30 puta. Globalno, "Frut logistica" je mesto koje je zabeleženo u svim kalendarima najvećih svetskih proizvođača voća i povrća kao i ostalih karika u prehrambenom lancu. Sajm kao platforma za informacije i inovacije otvara poslovne mogućnosti za sve izlagače.

Nemačka preuzela vođstvo

U godini jubileja, zemlja domaćin postala je i zemlja partner, po prvi put. Dobro je poznato šta to znači, pošto je po broju potrošača Nemačka lider u Evropi. Navike kozumenata se menjaju pa tako domaći kupac sve više insistira na voću i povrću koje je proizvedeno u Nemačkoj. Paraleno, raste i izvoz iz Nemačke tako da se iz godine u godinu povećavaju zahtevi kada je u pitanju kvalitet svežih namirnica. S tim u vezi, kolektivna izložba koju je organizovala Nemačka Asocijacija proizvođača voća i povrća prva je dočekala posetioce na ulasku u sajam.

800 miliona tona voća proizvedeno je u 2016. godini

Ostale kolektivne izložbe

U organizaciji nacionalnih privednih komora organizovane su kolektivne izložbe. Impozantan nastup ima Španija, čija je kolektvna izložba, čini se, i najveća. Svaku kolektivnu izložbu prati dobro osmišljena marketinška linija nastupa, od dizajna štandova do učešća na stručnim skupovima,kojih je pregršt. I slogani su zanimljivi. Tako Francuzi s ljubavlju nastupaju pod sloganom - "Made in France with love" dok austrijsko "Primary Austrian" podseća na Trampovo "America first".

Izlagači iz Srbije

Iako se nosioci vlasti, kako današnji, tako i oni pre njih, kunu u poljoprivredu, "Fruit logistica" je pravo mesto za odmeravanje snaga gde je naš agrar danas. Tako su se iz Srbije pod kupolama berlinskog sajma (doslovce pod kupolama jer je ceo program u zatvorenom prostoru) našla samo dva izlagača iz Srbije - "Pollino" i "Delta Agrar".

"Pollino" izlaže u hali 4.1 gde su smešteni izlagači procesne opreme i ambalaže. Predstavili su svoja tri programa: izgradnju i opremanje hladnjača - "Cold storage system" , proizvodnju jabuka i odnedavno malina "Pollino agrar" kao i ambalažni deo nazvan "Pollino plast". Goran Stanarević iz te kompanije kaže da izlažu već peti put. Konstatuje da na sjamu ovog tipa jednostavno moraju biti, jer proizvode i usluge plasiraju regionalno, pa i u razvijenijim evropskm državama.

Kaže da se sastananci za sajam planiraju mesecima unapred, a pošto sajam traje tri dana prava je veština uklopiti sve obaveze. Starević žali što nema više izlagača iz Srbije, pa bi se stekli uslovi za objedinjeni nastup kao pre nekoliko godina.

"Delta agrar" je predstavila svoje klupske sorte jabuka na virtuelnom štandu na kome posredstvom nove tehnologije možete da se "teleportujete" u voćnjak u Čelarevo, ali i da pomoću posebne opreme učestvujete u berbi jabuka.

Lane je u svetu proizvedena milijarda i 230 miliona tona povrća

Uputstvo za lakše snalaženje na sajmu

Da bi poseta "Fruit logistici" bila što efikasnija, svaki posetilac bi morao da zna koje štandove će da obiđe, na kojim želi da dogovori poslovni sastanak, koja predavanja bi trebalo da poseti i u kojim forumima ili inovativnim radionicama vredi učestvovati. Na sajmu vri kao u košnici, a izlagači vas na razgovor, po pravilu, primaju u dogovoreno vreme. U tome veliku pomoć posetiocima pruža zvanični sajt sajma na kome može da pretražite spisak izlagača, vidite gde se oni nalaze i da preko te platforme ugovorite poslovni sastanak.

Kada dođete na sajam, naročito ako ste prvi put, mapa je vaš glavni saveznik. Sajam je ogroman, a izlagači su u dva nivoa. Hale su obeležene brojevima od 1 do 25. Ako želite da posetite nekoga, na primer, u hali 1.1. to znači da je u prizemlju, dok je izlagač u hali 4.2 na spratu.

Kada je o ceni ulaznice reč one su u rasponu od 31 do 150 evra u zavisnosti od togta šta želite da posetite. Naravno, posetioce iz inostranstva očekuju specijalni pospusti. On-line akreditacija za novinare je jednostavna. Odgovor dobijate u roku od najviše pola sata. Na mejl vam stiže vaučer koji odštampan važi kao ulaznica za sajam. Uslovi za rad novinara u press centru mogu se okarakterisati kao - svetski.

Posetiocima je mapa glavni saveznik

I malo statistike za kraj

Prema časopisu "Agrarmarkt Informations-Gesellschaft mbh (AMI)" iz Bona lane je u svetu proizvedena milijarda i 230 miliona tona povrća i 800 miliona tona voća (kome je pridodata i lubenica). U EU u 2016. je proizvedeno 38 miliona tona voća što je za 3% manje nego u 2015. Povrća je proizvedeno gotovo dvostruko više, 63 miliona tona i ta proizvodnja beleži blagi rast.

Nemci su se bavili i navikama svojih potrošača, pa tako prosečno domaćinstvo godišnje potroši 88 kilograma svežeg voća i 71 kilograma svežeg povrća. Među Nemcima su od voća najpopularnije jabuke, banane, pomorandže i mandarine, a kada je o povrću reč to je paradajz, mrkva i luk.

Foto: Đorđe Simović


Foto prilog


Tagovi

Fruit logistica Berlin Voće Povrće


Autor

Đorđe Simović

Više [+]

Dugogodišnji agrarni novinar, objavljuje u štampanim i elektronskim medijima u zemlji i regionu. Nosilac više nagrada za agrarno novinarstvo. Moto: "Nemoj pa se ne boj."