• Sajam turizma u Beogradu
  • 25.02.2017. 10:45

Zrenjanin najavljuje razvoj ruralnog turizma

"Skoči u Zrenjanin" slogan je pod kojim Turistička organizacija Zrenjanina predstavlja svoje potencijale na ovogodišnjem Sajmu turizma u Beogradu. Promoterka svog rodnog grada je atletičarka Ivana Španović. Ovogodišnja novina je predstavljanje Zrenjanina kao multikulturlne sredine i najava razvoja ruralnog turizma.

Foto: Jasna Bajšanski
  • 1.133
  • 267
  • 0

Turistička organizacija (TO) Zrenjanina, na beogradskom Sajmu turizma, predstavlja obogaćene sadržaje koje ovaj grad, zajedno sa 22 naseljena mesta, može da ponudi turistima. Odmah nakon završetka ove prestižne turističke manifestacije turistički poslenici iz najvećeg banatskog grada sprovodiće niz aktivnosti kako bi sagledali šta sve u ovom delu Vojvodine može da se stavi u službu ruralnog, odnosno agrarnog turizma. On može biti značajan izvor prihoda seoskim sredinama, a pored receptivnog i manifestacionog turizma, bitno obogaćuje turističku ponudu ove lokalne samouprave.

Posebno odeljenje u TO Zrenjanina za ruralni turizam

TO Zrenjanina planira da u renoviranoj sportskoj hali "Medison" održava sajmove žena preduzetnica i ruralnog turizma. Tu bi bile predstavljene aktivnosti i proizvodi ljudi koji žive u seoskim sredinama, a što može biti deo turističke ponude. U tu svrhu, formirano je posebno odeljenje, kaže Zoran Ljubotina, direktor TO Zrenjanina i napominje:

Zoran Ljubotina

"Svako selo ima neku svoju manifestaciju. Ali mi te manifestacije treba da uvežemo i da ih izdignemo na viši nivo. Da one ne budu samo lokalnog karaktera, nego da što više ljudi čuje za njih i da dođe da ih poseti. Da ih podstaknemo da se zadrže malo duže kod nas i da više troše".

Dodaje da je potrebno predstaviti ponudu vina, torti, kobasica, čvarka i drugog, odnosno da je sadržaja manjkalo u prethodnom periodu. Cilj je da se prikaže ono najlepše što Banat ima, kao i smeštajni kapaciteti.

"Zbog toga je važno da se sve to mapira i da svako domaćinstvo bude ucrtano na turističkoj mapi grada Zrenjanina. Da onaj ko dođe u Zrenjanin na jednom mestu vidi šta ima da obiđe, gde može da jede, spava, rekreira se, da prisustvuje nekoj manifestaciji", objašnjava Ljubotina.

Do 15. marta anketiranje u selima

Do polovine narednog meseca tim Turističke organizacije Zrenjanina obilaziće sela. Prve posete biće namenjene predstavnicima mesnih zajednica, kako bi se zabeležile prednosti i turistički potencijali sela. Bogoljub Kandić, saradnik za receptivni i ruralni turizam, objašnjava da je pripremljen i upitnik koji će popuniti sekretari mesnih zajednica i na taj način će biti prikupljeni osnovni podaci.

"Poslednji put anketa je rađena 2007. godine u okviru studije održivog razvoja Turističke organizacije opštine Zrenjanin. Iskoristili smo tadašnja pitanja i napravili novu anketu. Tu se nalaze pitanja o prirodnim karakteristikama, udaljenosti, manifestacijama koje se eventualno održavaju. Ona je opširna i videćemo koja su mesta samim karakteristikama, prirodom, položajem, predodređena za bavljeneje turizmom. U njima ćemo pojačati aktivnost. Tamo gde su predispozicije manje, pokušaćemo da animiramo ljudi kroz radionice da se zainteresuju i za ovu oblast. Nažalost, infrastruktura je svuda problem, pa i kod nas", kaže Kandić.

Anketni listići

U drugom krugu, tim ljudi iz Turističke organizacije Zrenjanina razgovaraće sa zainteresovanim licima koja žele da se bave ruralnim turizmom.

"Uputićemo ljude da prate konkurse. Mi smo ti koji pratimo sve što se događa u republici i pokrajini i mi ćemo o svim konkursima i projektima obaveštavati građane, koji su zainteresovani da se bave turizmom. Postoje domaćinstva sa kojima sarađujemo u pružanju turističkih usluga. Pokušaćemo da animiramo još više ljudi", dodaje Kandić.

Turizam je šansa za revitalizaciju sela

Cilj ove aktivnosti je da se stvori jedan kompletan turistički proizvod. Srednji Banat ima izuzetno povoljne uslove za turizam. Polovina stanovništva živi na selu i tu ima potencijala za razvoj ruralnog turizma, koji bi bio deo turističke ponude grada Zrenjanina. Potrebna je edukacija stanovništva i proširenje ponude, jer do sada postoje samo dva domaćinstva u Belom Blatu i Melencima.

"Ukazaćemo im na to kako treba da bude uređeno jedno domaćinstvo, šta mogu da ponude, koji su to proizvodi koji bi mogli biti zanimljivi turistima. Što se tiče sela, ako neko registruje domaćinstvo, turisti kod njega mogu da kupe domaće proizvode i džem, pekmez, suvo meso, sir, med, rakiju. Hoćemo da upotpunimo turističku ponudu tako što ćemo ponuditi i dodatne sadržaje na selu. To može biti vožnja čamcem ili kajakom na reci ili nešto drugo, što opet zavisi od karakteristikai potencijala svakog sela. Tu su mogućnosti rekreacije, šetnje, fitnesa, biciklizma, da im ne bude dosadno“, priča Ivana Bogaroški, saradnica u TO Zrenjanin.

Tim za razvoj seoskog turizma

U srednjobanatskim selima stanovništvo je starosti između 40 i 60 godina. Ciljna grupa kojoj se nudi boravak na selu su ljudi iz gradova. Oni jedva čekaju da pobegnu od gradske gužve.

"Ljudi koji se bave poljoprivredom treba da vide da i kroz turizam mogu da ostvare dodatni dohodak. Turizam je šansa za revitalizaciju sela. Da mladi ljudi ne odlaze sa sela nego da tu ostaju. Postoji podatak da ljudi koji prolaze kroz Zrenjanin biciklom dnevno troše po 80 evra. Zašto to ne bi ostavili u našim selima?", zaključuje Bogaroški.

Foto: Jasna Bajšanski


Foto prilog


Tagovi

Sajam turizma Beograd TO Zrenjanin Ruralni turizam Sajam žena preduzetnica Sajam ruralnog turizma Selo Sadržaji Manifestacije Smeštaj Vina Torte Kolači Kobasice Čvarci Anketiranje Zoran Ljubotina Bogoljub Kandić Seoske mesne zajednice K


Autorka

Jasna Bajšanski

Jasna Bajšanski

Jasna Bajšanski, Zrenjanin