• Voćni trend
  • 06.01.2018. 10:15

Ljudi jedu oko 40% više voća ako je oguljeno i rezano

Najpopularniji su ananas, jabuke, lubenice i dinje.

Foto: trongnguyen / Bigstock
  • 190
  • 10
  • 0

Valensijska kompanija Vicente Peris iznela je podatak da se 20% njihovog biznisa odnosi na sveže voće, koje je već oguljeno i narezano.

Novi objekat te firme za preradu voća čini džinovska hladnjača od 2.500 kvadratnih metara opremljena ISO 7-8 i pročišćenom vodom. Sve komore u kojima se voće čuva, pere, reže i pakuje je na temperaturama između 1 i 6 stepeni. Zatvoreni prostor je pod pozitivnim pritiskom, a u prostorijama se primenjuju sanitarne mere pri prelasku voća iz jedne u drugu, te tako rade sa višim standardima sigurnosti hrane od onih propisanih zakonom, navodi freshplaza.

Kažu kako trgovački lanci traže polovine voća, kao što je dinja ili lubenica. Već postoje semenske kuće koje razvijaju sve manje sorte, jer je voće koje je dostupno na tržištu veliko, a porodice su sve manje. Zato mnoge trgovačke kuće prodaju polovine dinja i lubenica, koje su izrezane na prodajnim mestima sa neadekvatnim higijenskim uslovima. Zbog toga je ova firma razvila atraktivan rezervoar sa kontrolisanom atmosferom, kako bi zaštitili voće, što osigurava i najviši standard sigurnosti hrane, ali i svežinu proizvoda.

Osim toga, u ovoj firmi planiraju da se posvete i sveže rezanom voću, jer je studija pokazala da ljudi konzumiraju oko 40% više voća ako je oguljeno i narezano, jer se može konzumirati u bilo koje doba dana i godine. Osim toga, u svetu se sve više uvode automati koji nude sveže obroke.

Kao takvo, najpopularniji su ananas, jabuke, lubenice i dinje, ali i nar.

Foto: trongnguyen / Bigstock


Autorka

Maja Celing Celić

Maja Celing Celić

Maja je hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi