Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Pogled u prošlost
  • 27.06.2021. 14:00

I slavni i poznati ulažu u poljoprivredu: Pomodarstvo ili biznis?

Kad slavan glumac, muzičar ili neka druga poznata ličnost počne da se bavi poljoprivrednom proizvodnjom i daje izjave o agraru - koliko je tu konkurentan anonimni proizvođač koji nema taj uticaj i slavu?

Foto: Depositphotos/SashaKhalabuzar
  • 355
  • 23
  • 0

Relativno redovno se u medijima pojavljuju opširne priče o slavnim sportistima, muzičarima, glumcima i njihovim koleginicama koje se odnedavno bave i poljoprivredom. Neki su povoljno kupili mala imanja koja im služe kao oaza za odmor posle napornih obaveza dok se drugi rekreiraju na imanjima starih roditelja ili daljih predaka, šišaju ovce, beru jagode, prave domaći sir ili rakiju, uz obavezno fotografisanje ili snimanje.

Međutim, ima i takvih koji su u poljoprivredu uložili ozbiljan novac, postali vlasnici velikih imanja, značajnih obradivih površina i ostvaruju značajan prihod.

Sve ovo je dozvoljeno u svakom pogledu: poljoprivreda traži ulaganja i dobro je da bogati i slavni ulažu u nju. Ovaj novi trend u početku je zbunio istraživače društvenih kretanja: šta je motiv, da li je u pitanju pomodarstvo ili biznis?

Kad se poznata ličnost pojavi na fotografiji ili u emisiji odevena u radnu odeću (ili, barem u ono što smatra radnom odećom), na njivi, u odlično održavanoj bašti, ispod voćke koja se savija pod bogatim plodovima ili u štali čistoj kao apoteka i izjavi kako je poljoprivreda najlepši posao, najzdraviji, radost za dušu, povratak korenima i drugo, nesumnjivo šalje jasnu poruku svojim obožavaocima i dobrom delu javnosti, onom koji se ne bavi poljoprivredom, a previše se i ne interesuje kako ona stvarno izgleda.

Reklama nije proizvod nego lice

Porodice koje se bave poljoprivredom kao svojim pozivom, kojima je agrar sam život, dobro znaju da ništa nije tako lako, čisto, lepo i veselo kao u ovim porukama, da je posao težak, a dobitak neizvestan i da sve zavisi od čitavog spiska okolnosti, od prirode do tržišnih gibanja. Valjda je jasno da poznati glumac ili pevač ne radi teške i prljave poslove na njivi i u štali - sam, eventualno uz pomoć porodice, nego ima radnu snagu koja je zadužena za taj, manje vidljivi, deo "imidža".

Alen Islamović: Za moje lešnike zanima se i Ferero Roše

Slavnim ličnostima, odnedavno poljoprivrednicima, njihov novi posao predstavlja očekivan izvor prihoda - biznis. A tu je i reklama, nimalo zanemarljiv deo biznisa i prihoda. Nije svejedno da li svoju rakiju, kajmak ili prirodni voćni sok reklamira lice s estrade ili potpuno anonimni proizvođač. U stvari, ovaj potonji skoro pa da nema šanse pored slavne ličnosti, poznate svima u državi zahvaljujući televiziji.

A kad propadne u poljoprivredi...?

Dovoljno je da se medijski poznata ličnost samo pojavi i kaže nekoliko povoljnih reči o poljoprivredi, a naročito o onome što sama proizvodi pa da taj artikal doživi bolju prodaju. Čuju ljudi - bilo na televiziji, izjavio važan čovek, da je zarada od neke biljne kulture odlična, on garantuje, pošto sam proizvodi tu biljku. Pa evo da i oni pokušaju u istoj proizvodnji iako nemaju nikakvu garanciju da će njihov proizvod neko otkupiti.

Običan, stvaran poljoprivrednik nema uticaj na javnost jer nema kamera da prate njegov trud. S druge strane, slavan čovek koji se osim svog poziva bavi još i poljoprivredom nikad ne može onako da izgubi i nastrada kao poljoprivrednik kome je njegov posao jedini izvor prihoda. U krajnjem slučaju, ako "selebriti" ne zaradi dovoljno od poljoprivrede, prestaće da se bavi njome i vratiti se isplativijim aktivnostima, obično onim koje su mu već donele slavu i bogatstvo


Tagovi

Slavni u poljoprivredi Bavljenje agrarom Biznis


Autorka

Gordana Perunović Fijat

Više [+]

Diplomirana pravnica, novinarka, autorka tri romana i pesnikinja u ilegali. Sarađivala je sa redakcijama glasila Republika, Helsinška povelja i sa većim brojem portala. Posebno interesovanje pokazuje za život žena na selu. Vodi rubriku "Kikindski nostalgični život" za "Kikindske".

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Fruška gora se uveliko budi. Među skrivenim lepotama je i jezerce u Rivičkom potoku. Ljubičasti cvet je lekoviti plućnjak (Pulmonaria) od kojeg se prave čajevi protiv kašlja. Da li ste znali za ovo jezerce? Foto: Zoran Grco Grčić