• Onlajn kupovina
  • 27.03.2020. 10:30

'Cveta' onlajn trgovina, ali ne mogu svi kupci do slobodnog termina isporuke

Na listi za onlajn kupovinu prva mesta zauzimaju brašno, ulje, šećer. Potrošači traže i sveže voće, povrće, sredstva za higijenu, ali i druge uobičajene artikle. Spiskovi kupaca prošireni su u odnosu na period pre vanrednog stanja, jer sada pazare za najmanje nedelju dana.

Foto: JumpStory (ilustracija)
  • 69
  • 4
  • 0

Onlajn trgovina, od uvođenja vanrednog stanja i zabrane kretanja, cveta u Srbiji. To, naročito mogu da potvrde trgovinski lanci koji su skratili svoje radno vreme ili zatvorili objekte. I predsednica e-Commerce asocijacije Srbije Zorana Milidrag potvrđuje da je u ovom trenutku u celom regionu većina trgovine onlajn, prenosi dnveni list Danas.

Umesto na pijaci, povrće prodaje preko Fejsbuka

Međutim, ono što se javlja kao problem jeste slobodan termin, kako interesovanje kupaca raste. Kako Novosti saznaju, uprkos nameri hipermarketa da svima izađu u susret i angažovanju dodatnih resursa, to ne uspevaju.

Kupuju se osnovne namirnice, voće, povrće, sredstva za higijenu

Na listi za onlajn kupovinu prva mesta zauzimaju brašno, ulje, šećer i ostale osnovne životne namirnice. Potrošači traže i sveže voće, povrće, meso, tunjevinu, testenine i sredstva za higijenu, ali i druge uobičajene artikle koje inače nabavljaju prilikom porodične kupovine. Spiskovi kupaca prošireni su u odnosu na period pre vanrednog stanja, jer sada pazare za najmanje nedelju dana.

Prodaja poljoprivrednih proizvoda putem interneta je budućnost

Iako, tvrde pojedini trgovinski lanci, isporuka može da se rezerviše u bilo kom slobodnom terminu u narednih sedam dana, od trenutka porudžbine - nema nijednog slobodnog, a radi se punim kapacitetom, prenosi ovaj list.

Do 2040. godine 95 odsto kupovina biće preko elektronske trgovine

Prošle godine ukupna vrednost tržišta elektronske trgovine bila je veća od 3,4 biliona dolara, u Srbiji je ukupan prihod od e-trgovine pre dve godine bio nekih 289 miliona evra, a prošle veći od 320 miliona evra, istraživanja su Danasa.

Ipak, elektronska trgovina u Srbiji zaostaje za onom u razvijenim zemljama EU. Kod nas je učešće e-trgovine u BDP-u 0,77 odsto, u Zapadnoj Evropi je to 4,11 odsto. Elektronska trgovina u maloprodaji je u 2019. dostigla 13,7 odsto ukupne maloprodaje, a očekivanja su, prema podacima Nasdaka, da će do 2040. približno 95 odsto svih kupovina biti preko elektronske trgovine.


Tagovi

Onlajn trgovina Onlajn kupovina Slobodan termin Trgovinski lanci Kupovina osnovnih životnih namirnica Elektronska trgovina


Autorka

Julijana El Omari

Julijana El Omari je diplomirani novinar, a svoju specijalnost pronašla je u agro novinarstvu. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

#mojepovrce Najlepši osećaj je otići u baštu i ubrati povrće, koje je plod tvog truda a nagrada prir... Pročitaj celu belešku »