Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Online prodaja
  • 30.08.2020. 12:00
  • Francuska

Francuski poljoprivrednici i za vreme karantina poslovali sa dobitkom

Strah od gubitka prodaje javio se samo u prvim danima zatvaranja, ali nakon što su se lokalni lanci dogovorili i čak organizovali saradnju on je nestao. Prodaja na kućnim vratima, online kupovina i dostava bili su ključni faktori opstanka poljoprivrednog gazdinstva.

Foto: JumpStory
  • 56
  • 2
  • 0

Iako su brojne pijace širom sveta zbog izbijanja virusa korona duži period bile zatvorene, a brojni proizvođači u gubitku, poljoprivrednici u francuskoj regiji Ero svoje proizvode ipak su uspeli da plasiraju na tržište kroz razne nove kanale, piše Euractiv

"Za vreme karantina iznenada se pojavila potpuno nova vrsta kupaca, čak iz neposrednog komšiluka koji su kupovali direktno s naše farme, a danas još uvek to praktikuju“, kaže poljoprivrednik Antoni. 

On sa svojom suprugom Veronik ponovno prodaje voće i povrće na pijaci, naravno sa maskama i rukavicama i pod budnim okom zaštitara koji regulišu ogroman promet. Kako tvrdi Antoni, do guše su u poslu, sa prodajom na kućnim vratima, ali i onom na pijaci, 24 sata jedva su dovoljna da zadovolje potražnju. 

Tržišta nisu propala

Strah od gubitka prodaje javio se samo u prvim danima zatvaranja, ali nakon što su se lokalni lanci dogovorili i čak organizovali saradnju, on je nestao. Prodaja na kućnim vratima, online kupovina i dostava bili su ključni faktori opstanka poljoprivrednog gazdinstva.

"Brojni proizvođači uspeli su da održe svoje nedeljno tržište čak i tokom zatvaranja. To je rezultiralo bizarnim scenama poput one u Murvljelu, malom gradu blizu Montpeljera, gde su štandovi u 10 sati bili potpuno prazni", priseća se gradonačelnica Elizabet Tuzar.

Šta je prehrambeni nacionalizam i hoće li dovesti do nelojalne konkurencije?

"Teško je da će svi uspeti da održe ovaj ritam", rekla je Benedikt Firmin iz "Civam Bio34", udruženja za razvoj organske poljoprivrede u regiji Ero.

Njeno udruženje stvorilo je takozvani InPACT34 ( Initiatives pour une Agriculture citoyenne et teritoriale ), organizaciju koja promoviše distribuciju na lokalnom i regionalnom nivou.

Samo dve nedelje nakon zatvaranja, to udruženje je uspelo da organizuje dolazak poljoprivrednika koji su svoje lokalne proizvode dovezli u gradove i prodavali ih u skladu sa propisima. Sistem je prilično lako funkcionisao. Kupci su preko interneta, naručili, ili kako se kaže, "stavili u korpu" sve što žele, a lokalni farmeri su namirnice distribuirali na dogovorena mesta, odobrenim od opštinskih vlasti.

Dalji nastavak saradnje?

Lokalna organizacijska struktura, uz pomoć komora, gradskih vlasti i službi koje su širile popise lokalnih proizvođača i apelovale na javnost da direktno kontaktiraju poljoprivredna gazdinstva, doprinela je prodaji za vreme karantina i ojačala kratke lance.

Novi kanali direktne prodaje mogli bi da se nastave. Prema istraživanju koje je sproveo "Interbio Occitanie" u junu ove godine, 20 odsto od 324 anketiranih ekoloških uzgajivača očekuje da će dugoročno nakon krize COVID-19 promeniti svoje marketinške načine distribucije. Nešto više od polovine anketiranih kompanija izjavilo je da su njihovi prihodi ostali stabilni ili su se čak povećali tokom krize. 

EU poljoprivredne i prehrambene kompanije uprkos pandemiji šire svoje poslovanje?

Prema studiji, posebno su uspešni bili uzgajivači povrća. Nažalost, bilo je i onih koji su rekli kako su izgubili više od polovine svojih uobičajenih prihoda. Najviše pogođeni su vinogradari kojima je zbog zatvaranja ugostiteljskih objekata bio onemogućen plasman na tržište. Nešto manje gubitke pretrpeli su i stočari zbog izostanka plasmana mesa restoranima. 


Tagovi

Francuska Online trgovina Poljoprivredni proizvodi Pijaca Prodaja Prihodi Covid-19 Kratki lanci


Autorka

Lucija Bencaric

Više [+]

Lucija je magistar agroekonomije. Voli da istražuje novosti u poljoprivredi.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Narodnu nošnju krasi prelep ukrasni kaiš.