Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Rak dojke
  • 28.10.2018. 09:00

Poljoprivrednici u borbi protiv raka dojke

Južnoafričko udruženje poljoprivrednika (SAMFA) pokrenula je 2009. godine kampanju Power of Pink, a ubrzo su ih podržali i u trgovačkom lancu Pick n Pay.

Foto: Deskgram
  • 65
  • 2
  • 0

Oktobar je mesec borbe protiv raka dojke, a ova problematika provlači se kroz sve segmente života kako bi se žene, ali i njihovi bližnji osvestili o važnosti ranog otkrivanja raka dojke. Naime, ovo je najčešći zloćudni tumor kod žena u svetu, od kojeg mogu oboleti i muškarci. 

Tim povodom je južnoafrički lanac trgovina, Pick n Pay, šampinjone upakovao u roze poseude. Od svakog prodanog pakovanja, 1 rand (južnoafrička valuta, oko sedam dinara) odlazi grupi za podršku obolelih od raka dojke, Reach for Recovery. 

Ova ideja je zaživela još 2009. godine, kada je istraživanje pokazalo da sveže gljive mogu igrati važnu ulogu u borbi protiv raka dojke. Tada je Južnoafričko udruženje poljoprivrednika (SAMFA) pokrenulo kampanju Power of Pink, a ubrzo su ih podržali i u Pick n Pay, navodi Freshplaza

Pomažu siromašnim ženama nakon mastektomije

Devet godina kasnije, ovom kampanjom prikupljeno je oko 3,5 miliona randa. Samo prošle godine prikupljeno je pola miliona.

Sav taj prihod direktna je pomoć za projekat Reach for Recovery, koji pomaže siromašnim ženama da vrate dostojanstvo nakon zahvata mastektomije, a posebno onima koje ne mogu da priušte silikonske proteze dojke

Na osnovu prikupljenih sredstava od prodaje šampinjona, gotovo 5.000 žena dobilo je silikonske proteze dojke, a još 12.000 njih dobile su pakete podrške nakon mastektomije. 

"Žene koje su preživele rak dojke svakodnevno se suočavaju sa bezbroj izazova. Power of Pink nam omogućava da empatiju pretvorimo u konkretnu pomoć, koja će im promeniti život", kaže Stiven Jakobs (Stephene Jacobs), predsednik Nacionalnog odbora za upravljanje grupom Reach for Recovery. 

Važno je podići svest o raku dojke

"Svako zna nekoga sa dijagnozom raka dojke", rekla je Suzan Akerman Berman (Suzanne Ackerman-Berman), direktorica u Pick n Pay i dodala: "Želimo da podignemo svest o tome kako žene mogu smanjiti rizik od raka dojke. Što više govorimo o tome i što više širimo svest i ovim načinom, to većem broju žena možemo pomoći",

Ovo nije jedina pojava u svetu poljoprivrede koja radi na svesnosti o raku dojke. Podsjetimo, balama sena "odjevenim" u roze cerade, francuski poljoprivrednik odlučio je da finansijski podrži istraživanja lečenja raka dojke.

Podrška poljoprivrednika lečenju raka dojke

Treba svakako naglasiti da ovu bolest nazivaju i epidemijom globalnih razmera. U 2016. godini u svetu je umrlo više od 562.000 žena od raka dojke, a Svetska zdravstvena organizacija procenjuje da će do 2030. godine ova bolest odneti više od 800.000 života žena, što je čak 43% više nego danas. U Srbiji svake godine oko 4.600 žena oboli, a 1.600 umre od ove bolesti.

Drage žene, ali i muškarci, osim što bi trebalo što češće vršiti samopregled dojki (uputstva se mogu pronaći na internetu), nakon 40. godine treba obaviti i mamografiju. Od velikog je značaja i hrana koju konzumirate, a to znači da bi trebalo jesti što više svežeg, sezonskog povrća i voća. Prestanite da pušite, regulišite telesnu težinu i budite fizički aktivni. 


Tagovi

Rak dojke Roze gljive Kampanja Oktobar Samopregled Power of Pink


Autorka

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U jednoj predškolskoj ustanovi u Knjaževcu