• Direktna prodaja
  • 06.10.2019. 08:00

Sve više proizvođača odlučuje se za direktnu prodaju

Za direktnu prodaju bitno je da se radi o proizvodima koji mogu odmah da se troše i da se dostave u svežem stanju, kao što su: jaja, mleko, voće i povrće.

Foto: Adi Pašalić
  • 119
  • 6
  • 0

Direktna prodaja dovodi do direktnog susreta proizvođača i potrošača poljoprivredno - prehrambenih proizvoda. Prednost ove vrste prodaje je što omogućava poljoprivrednicima da ostvare veću prodajnu cenu za svoje proizvode i da imaju kontrolu nad proizvodima. Nedostaci su stalne varijacije usled klimatskih promena u pogledu cene i količine koje nisu fiksne kao kod ugovorene prodaje jer je kraći rok trajanja proizvoda. Još jedna razlika u odnosu na ugovorenu prodaju preko posrednika jeste što proizvođač nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču, za razliku od ugovorene prodaje koja se odvija preko posrednika.

Poverenje između proizvođača i potrošača

Za direktnu prodaju bitno je da se radi o proizvodima koji mogu odmah da se troše i da se dostave u svežem stanju, kao što su: jaja, mleko, voće i povrće. Danas se sve više proizvođača odlučuje na direktnu prodaju gde su im glavni motivi povećanje profita i osiguravanje radnog mesta na porodičnom gazdinstvu. Isto tako potrošači se odlučuju da kupuju direktno od proizvođača domaće i zdrave proizvode visokog kvaliteta, pri čemu imaju garanciju da će konzumirati proizvode u svežem stanju.

Značaj direktne prodaje je što se stvara poverenje između proizvođača i potrošača, gde je najbitniji kvalitet proizvoda i usluga.

Oblici direktne prodaje 

Oblici direktne prodaje poljoprivredno - prehrambenih proizvoda su:

  • Samostalna berba, podrazumeva da kupac sam bere proizvode na parceli proizvođača i sam prikuplja količinu koju želi da kupi;
  • Prodaja u dvorištu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, podrazumeva prodaju na imanju proizvođača;
  • Prodaja preko etno restorana i vinoteka, podrazumeva, takođe, direktnu prodaju na posedu koje su u vlasništvu proizvođača;
  • Prodaja pored puta. Na nekim područjima, mogu da se vide svakodnevno u prolazu stolovi sa gajbama koji sadrže različito voće i povrće;
  • Prodaja iz dostavnog vozila, obuhvata prodaju proizvoda iz vozila koje može biti parkirano npr. na parkingu ili nekom drugom mestu, sa kog proizvođač nudi proizvode;
  • Prodaja iz seoske prodavnice u vlasništvu gazdinstva. U većini sela ima uglavnom po jedna prodavnica, koja sadrži domaće proizvode vlasnika, ali i proizvode drugih proizvođača;
  • Lična prodaja na gradskoj i seoskoj pijaci, obuhvata prodaju gde proizvođač zakupi tezgu na gradskoj ili seoskoj pijaci i nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču. Tu je unapred određena i napisana cena proizvoda;
  • Prodaja preko seoskog sajma i seoske manifestacije. Veoma često se organizuju poljoprivredni sajmovi i manifestacije, gde poljoprivrednici nude svoje proizvode kupcima, a kupci mogu da degustiraju proizvod pre kupovine. Ona ima za cilj promociju i neophodno je da prodavač napravi funkcionalan i estetski uređen štand, kako bi privukao kupce;
  • Prodaja putem narudžbe (društvene mreže, internet, telefon), koja obuhvata prodaju i dostavu na kućnu adresu ili bilo koje drugo mesto gde se dogovore;
  • Prodaja velikim potrošačima, podrazumeva prodaju školama, studentskim i đačkim domovima, restoranima.

Popularnost internet prodaje 

Internet prodaja postaje sve popularnija na našim prostorima. Na društvenim mrežama svakodnevno možemo da vidimo oglase za prodaju poljoprivredno - prehrambenih proizvoda u različitim grupama. Internet prodaja je zasnovana na ponudi putem kompjutera i zainteresovani kupci vrše kupovinu preko interneta. Uglavnom se radi o domaćim proizvodima kao što su jaja, mleko, različite vrste sireva, razno voće i povrće. Svi ti proizvodi spadaju u direktnu prodaju, gde proizvođač prodaju obavlja putem narudžbe preko interneta i dostavlja proizvode na kućnu adresu, radno mesto ili na drugo dogovoreno mesto za isporuku.

Sestre udruženim snagama uspešno proizvode i prerađuju voće

Glavna aktivnost proizvođača počinje sređivanjem svoje internet stranice, a kupca pretraživanjem internet stranice i daljom narudžbom.

Autor: Milena Vidić
Savjetodavna Srpske 


Tagovi

Direktna prodaja Prednosti Nedostaci Internet prodaja Kako prodati proizvode Poverenje

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi