Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

• Zagađenje vode
  • 08.02.2019. 19:00
  • Beč

Testom otkrivaju od koje životinje je nastalo zagađenje vode

Naučnici s Tehničkog Univerziteta u Beču pronašli su jednostavan postupak DNK testiranja koji omogućuje brzo otkrivanje zagađenja vode uzrokovano fekalijama preživara.

Foto: Pixabay/1447441
  • 274
  • 7
  • 0

Uticaj poljoprivrede na okolinu je velik, posebno ekstezivne poljoprivrede koja upotrebom pesticida u uzgoju bilja utiče na zagađenje zemlje i vode. Takođe, sektor stočarstva je jedan od većih zagađivača - ne samo zbog toga što je za ishranu stoke potrebno uzgajati žitarice nego zato što često i njihov izmet, opterećen različitim hemijskim supstancama, završava u zemlji i vodi.

Urea 20% u ishrani goveda

Upravo se zagađenje vode ubraja u najveće zdravstvene rizike širom sveta. Kako bi se u slučaju zagađenje fekalijama brzo našlo rešenje, potrebno je što pre ustanoviti i uzroke. Da li je reč o zagađenju iz poljoprivrede? Ili o otpadnim vodama iz kanalizacije?

Naučnici s Tehničkog Univerziteta u Beču pronašli su jednostavan postupak DNK testiranja koji omogućuje brzo detektovanje zagađenja vode uzrokovano fekalijama preživara, piše EurocommPR.

Sada jednostavniji postupak testiranja

I do sada su postojale metode temeljene na DNK analizi koje su omogućile utvrđivanje porekla fekalnih zagađenja, ali one su bile komplikovane, skupe i vremenski zahtevne. Najpre se morao uzimati uzorak, koji je potom genetski obrađivan u laboratoriji.

Ideja za jednostavniji postupak testiranja nastala ja na Bečkom univerzitetu još pre nekoliko godina, ali naučnici nisu imali lak posao prilikom razvoja brze metode za koju nije potrebno biotehnološko predznanje. Nakon pomnog istraživačkog rada sada im je to pošlo za rukom.

Trakica otkriva od kog živog bića proizilaze bakterije

"Bakterije se prilikom testiranja razaraju, a DNK umnožava. Potom se primenom jednostavne testne trakice, slično kao kod testa za trudnoću, može dokazati, od kog živog bića proizilazi", kazao je bečki istraživač Georg Reischer.

Određene se bakterije kako Reischer ističe nalaze samo u fekalijama specifičnih vrsta životinja. Ako se uzmu DNK uzorci tih bakterija, može se odmah reći od kojih životinja zagađenje nastaje.  Postoje recimo bakterije koje su tipične za crevni mikrobiom preživara. Ako se njihov DNK otkrije u vodi, zagađenje najverovatnije nastaje od goveda na ispaši.

Nova je metoda publikovana u stručnom časopisu "Nature – Scientific Reports", a na tržištu će se naći u obliku jednostavnog uređaja za testiranje koji će koštati svega nekoliko stotina evra.

Tagovi

Zagađenje vode DNK testiranje Trakica Fekalije Preživari

Autorka

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Unutrašnjost drevnog manastira Svetog Nikole u Vranju.