• Krompir
  • 27.11.2018. 17:00

Kampanja za zaustavljanje pada potrošnje krompira

Potrošnja krompira u zapadnim zemljama opada u tolikoj meri da su u Međunarodnom centru za krompir u Peruu pokrenuli kampanju "Zamislite svet bez krompira" u koju su uključene kompanije iz SAD-a, ali i irski, kanadski, australijanski, kineski, ruski, norveški i drugi parteneri.

Foto: Pixabay/holzijue
  • 68
  • 3
  • 0

Krompir nas je othranio, čućemo od mnogih naših starih ljudi, a i danas je, u ovim krajevima to povrće često na jelovniku, možda čak i svakodnevno. Jer ide u sve, od čorbi, preko priloga, kao samostalno jelo, u pite pa čak i poslastice. 

Ipak, čini se da u zapadnom svetu i nije baš tako. Potrošnja krompira opada u tolikoj meri da su u Međunarodnom centru za krompir u Peruu pokrenuli kampanju "Zamislite svet bez krompira" u koju su uključene kompanije iz SAD-a, ali i irski, kanadski, australijanski, kineski, ruski, norveški i drugi parteneri, navodi The Press and Journal

Globalna kampanja iskoristiće u sledećoj godini finansijska sredstva multinacionalnih kompanija i magketing agencija širom sveta u pokušaju zaustavljanja pada potrošnje krompira. 

Mark (Marc) de Beaufort, direktor marketinga ove kampanje izjavio je da konzumacija krompira pada u svakoj zapadnoj naciji. "Ljudi više nisu u ljubavi sa krompirom. Uđu u trgovinu, pa se dive jagodama ili đparglama, a pored krompira prođu bez emocija. Uzimamo ih zdravo za gotovo. Kao kada si predugo u braku, pa se izgubi strast. Najbolji način da se vrati stara strast je da zamislimo život bez njih", duhovito komentariše Beaufort. 

U Velikoj Britaniji smatraju da ovo nije prava poruka za vraćanje krompira na jelovnike, nego da bi kampanja trebalo da se bazira na tome da se radi o vrlo zdravoj namirnici. Ipak, rukovodioci kampanje misle da prvo treba vratiti strast za krompirom. 

I zaista, zašto je do ovoga uopšte došlo? Zato jer je čitav svet postao globalno selo, posebno zapadni svet gdje se u gotovo svim prodavnicama mogu pronaći proizvodi iz svih delova kugle zemaljske. Onda ljudi radije kupuju papaje, nego domaće šljive, radije pripremaju pirinač, čiji naziv ne znaju ni da izgovore, nego krompir sa domaćih polja.

Razmišljaš li o klimi kad kupuješ banane ili hranu u plastičnoj ambalaži? 

Naravno, nije loše povremeno probati i nešto egzotično, hraniti se raznoliko, ali uvek je najzdravije jesti raznoliko sezonsko povrće i voće sa domaćih polja i domaćih voćnjaka. 


Tagovi

Spasavanje krompira Kampanja Marc de Beaufort Domaće povrće


Autorka

Maja Celing Celić

Maja Celing Celić

Maja je hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi