Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Izvoz povrća
  • 09.09.2019. 16:00

Proizvodnja povrća na godišnjem nivou u Srbiji - 1.750.000 tona

Proizvodnja povrća na godišnjem nivou u Srbiji iznosi 1.750.000 tona što je našu zemlju dovelo do prvog mesta među izvoznicima povrća u ovom delu Evrope.

Foto: Depositphotos/zlikovec
  • 129
  • 3
  • 0

Napredak tehnologije i nauke iz godine u godinu ima veliki uticaj i na samu poljoprivrednu proizvodnju. S obzirom na to da se, samim tim, menja i način poljoprivredne proizvodnje, proizvođači moraju da prate te promene i da se prilagode novim modelima uzgajanja povrća. Iako to možda i nije uvek lako, domaći poljoprivrednici uspeli su da ostvare veoma dobar kvalitet u proizvodnji svežeg povrća.

Proizvodnja povrća na godišnjem nivou u Srbiji iznosi 1.750.000 tona što je našu zemlju dovelo do prvog mesta među izvoznicima povrća u ovom delu Evrope. 

Kvalitet povrća domaćih proizvođača u rangu sa evropskim

Iako ove godine agroekološki uslovi nisu bili povoljni za poljoprivrednike, oni ipak mogu da se pohvale veoma dobrom proizvodnjom koja se može meriti sa kvalitetom prinosa evropskih proizvođača.

Poljoprivredni proizvođač iz Gospođinaca Lazar Đukić savetuje kolegama da ne treba da se boje poljoprivrednog posla već da svako treba da pronađe svoj put u tome.

“Ne treba se bojati, samo treba raditi i svako treba da nađe svoj put. Prvo, ako neko nešto ne voli, neka ne pokušava da ga neko natera. Ako nešto voli i ako bude uporan, on će u samom procesu proizvodnje naći i otkriti tajnu”, kaže Lazar.

Poljoprivrednik Đorđe Đukić, takođe iz Gospođinaca, ocenjuje da se kvalitet proizvodnje može proceniti tek nakon nekoliko godina bavljenja poljoprivredom.

“Poljoprivredom se ne možete baviti jednu godinu pa da kažete toliko sam dobar ili toliko sam loš. Deset ili pet godina je možda neki objektivni parameter, deset godina je možda optimalno, da ste vi dobri u tih deset godina što se tiče i kvaliteta i prinosa. Da nemate problema u proizvodnji i ostalo, a cena je tržišna”, objašnjava Đorđe.

Petar Bugarski - treća generacija proizvođača u plastenicima

I marketi insistiraju na plasiranju zdravog i kvalitetnog povrća

Dvadeset i prvi vek obeležen je i stavljanjem akcenta na vođenje zdravog života što uključuje i kvalitetnu i zdravu ishranu. To ponekad nije lako uskladiti s obzirom na brzinu života koju današnje vreme donosi. Proizvođači se moraju prilagoditi tome i ponuditi potrošačima proizvode koji su ujedno i zdravi i odmah upotrebljivi.

Profesor Žarko Ilin sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu ocenjuje da su i marketi naklonjeni tom principu jer, osim što se trude da ponude što više tržištu, insistiraju da to što se plasira bude i zdravo i kvalitetno i da se može u veoma kratkom roku pripremiti, prenosi RTV. 

“Jako je važno, vidite da su preokupirali lanci mini i mega marketa i oni imaju stroge zahteve ne samo sa aspekta zdravstvene bezbednosti i nutritivnog kvaliteta nego oni žele da to povrće bude i kvalitetno pripremljeno, oprano i čak i upakovano na različite načine, a kako bi domaćice ili domaćini to na najbrži mogući način mogli, kada dođu sa posla, da pripreme i da budu sigurni da je kvalitetno i zdravstveno bezbedno”, objašnjava Ilin.

Poljoprivrednici se, osim sa čestim lošim vremenskim uslovima, susreću i sa problemom pronalaska radne snage. Veoma je teško pronaći radnike koji su ujedno i dobri i kvalitetni. Kako tehnologija napreduje, poljoprivredna mehanizacija u tom pogledu znatno olakšava posao jer, na primer, jedan kombajn može da zameni i 50 radnika, te se tako sve više radi na stvaranju hibrida koji su, osim visoke otpornosti, prilagođeni i za mehaničko ubiranje.


Izvori

RTV


Tagovi

Povrće Proizvodnja Izvoz Lazar Đukić Đorđe Đukić Žarko Ilin


Autorka

Andrijana Glišić

Više [+]

Strast prema saznavanju odvela ju je u novinarstvo, ljubav prema novim tehnologijama u digitalne medije, a u agrarne nauke ušla je sasvim spontano. Smatra da je poljoprivreda u korenima svakog čoveka na planeti.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Unutrašnjost drevnog manastira Svetog Nikole u Vranju.