Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Prerada voća
  • 10.12.2019. 12:00
  • Mačvanski okrug, Krupanj

"Džemara" osvaja tržište: Od dedine vikendice do mini-fabrike

Dobar i kvalitetan proizvod uvek će naći kupca, ukoliko ga prilagodite tržištu i ponudite nešto novo uspeh je zagarantovan. Tako se ukratko može opisati priča o "Džemari" čiji je idejni tvorac, mlada preduzetnica Ivana Popović iz Beograda.

Foto: Jelena Gajić Đokić
  • 2.480
  • 208
  • 0

Obronci Sokolskih planina, Jagodnje i Boranje, klima i zemljište stvorili su idealno podneblje za uzgoj voća. Priroda je ovde darežljiva, a na čoveku je da te darove maksimalno iskoristi. Ivana Popović, prepoznala je potencijal ovog kraja i krenula u avanturu pod nazivom "Džemara".

Od zapuštenog imanja do porodičnog brenda

Kvalitetnu sirovinu spakovala u teglice

"Moja pasija od malih nogu bila je hrana. Izučavam širok dijapazon prehrambenih proizvoda i prvobitna ideja je bila da otvorim restoran u Pragu. Baš u tom periodu došla sam u vikendicu ovde u Kržavi da pravim zimnicu sa mamom, kao što radimo svake godine i upravo tu se rodila ideja. Pomislila sam zašto ne bih kvalitetnu i neprikosnovenu sirovinu kakvu Srbija ima, spakovala u teglice i plasirala ne samo na naše tržište nego i šire," priča Ivana.

Rođena Beograđanka ali veliki ljubitelj sela i prirode, odlučila se na nesvakidašnji korak i dedinu vikendicu preuredila u mini-fabriku, pogon za proizvodnju džemova. Ivana i njena majka su dugo godina u privatnom biznisu, bave se izdavaštvom, imaju svoja dva časopisa i upravo taj posao pomogao joj je da svom brendu udahne život.

Ideja se dugo krčakala, a septembra 2018. godine proizvodi "Džemare" ugledali su svetlost dana kada ih je Ivana i predstavila tržištu. Za relativno kratko vreme brend je sebi napravio put i od samog starta naišao je na veliko interesovanje.

Proizvodi "Džemare"

Svežina proizvoda ključ kvaliteta

Ključ je kvalitetna sirovina, tvrdi Ivana, a nje na obroncima Jagodnje na oko 600 metara nadmorske visine ima u izobilju. Najveći broj proizvođača u ovom kraju bavi se organskom proizvodnjom maline ali i drugog voća, šljive, jabuke, kupine i borovnice, sirovine su od kojih Ivana pravi magiju. Ističe da se svi džemovi prave od svežeg voća.

"Svežina tek ubranih plodova ne može da se nadomesti ni sa jednim drugim dodatkom, jer mi bukvalno ubranu malinu toga dana prerađujemo i pakujemo u teglice. Nama je od početka ideja bila da spojimo tradiciju i moderno. Naši proizvodi se kuvaju na smederevcima, u malim količinama i naravno sve se radi ručno, ali smo dodali magiju kroz različite začine. Mi kombinujemo malinu sa nanom, kupinu sa ružinom vodicom ili aktivnim ugljem, borovnicu sa lavandom i uvek se trudimo da našim džemovima damo specifičan ukus, jer se na taj način izdvajamo i "borimo" sa konkurencijom na tržištu," objašnjava Ivana. 

Tržištu ponuditi gotov proizvod, a ne samo sirovinu 

U razgovoru sa Ivaninim komšijama stiče se utisak da je ona pokrenula ovaj kraj i ljude u njemu koji ističu da u berbi odvajaju plodove specijalno za "Džemaru" i u gajbice izdvajaju samo najkrupnije i najslađe voćke. Ivanina želja i jeste bila da zajedničkim snagama sa lokalnim stanovništom: Kržavu, Krupanj i Rađevinu, podigne na noge i da ostatku Srbije i svetu pokaže potencijale koje ovaj kraj ima. 

"Moja želja jeste da se svi ujedinimo i napredujemo, ne možete uspeti sami, a da sve oko vas trune i zato želim da se ovaj kraj polako probudi, imamo vredne ljude, kvalitetnu sirovnu izuzetnu prirodu, odlične uslove za voćarstvo ali i za razvoj turizma," ističe ona i nada se da će u skorije vreme u ovom kraju nići još nekoliko pogona za preradu voća, jer cilj je finalizirati proizvodnju i tržištu ponuditi gotov proizvod, a ne samo sirovinu, jer se na taj način sigurno može ostvariti veća cena i bolja zarada.

Najperspektivniji brend iz Rađevine ove godine dobio je i pehar Novosadskog sajma poljoprivrede

Nagrada za inovaciju

Najprepoznatljiviji ali i najperspektivniji brend iz Rađevine ove godine dobio je i pehar Novosadskog sajma poljoprivrede za inovaciju godine u agrobiznisu što Ivani daje dodatan vetar u leđa i znak da je na pravom putu. Kako napominje velika je konkurencija u Srbiji, naši ljudi znaju da naprave dobar proizvod i da ga lepo upakuju i zato joj nagrada mnogo znači i laska.

Ova kreativna i energična mlada dama ništa ne prepušta slučaju, zato je sama tvorac i dizajner ambalaže i etikete. "Želela sam od početka da to bude kompletno moj proizvod, pa sam mu dala i taj vizuelni izgled onako po mom ukusu i to se poklopilo sa ukusom mnogih i ko god proba svidi mu se i izgled i ukus mojih džemova."

"Džemara" na rafovima trgovinskih lanaca

Ovog leta Ivana i njen tim mnogo su radili na prikupljanju sirovina i proizvodnji većih količina džemova, a to se na kraju i isplatilo, jer se proizvodi Džemara od pre mesec dana mogu naći i na rafovima naših velikih trgovinskih lanaca poput Idee, Rode i Merkatora. I pored toga Ivana nastavlja prodaju onlajn, kao i do sada, a njeni proizvodi se mogu naći i u radnjama zdrave hrane u Beogradu i Novom Sadu. Redovni je posetilac i raznih sajmova gde u direktnoj vezi sa kupcima može da vidi i oslušne šta im se najviše sviđa.

Ivana je pokrenula točak i na odičnom je putu, ima velike planove, a uverena je da će njena priča pozitivno uticati na ljude iz njenog okruženja i da će ubuduće u Kržavi ali i drugim selima po Srbiji biti mnogo više prerađivačkih kapaciteta tamo gde se nalazi i sama sirovina. 


Foto prilog


Tagovi

Proizvodnja džema Džemara Ivana Pavlovic Prerada voća Krupanj Inovacija godine


Autorka

Jelena Gajić Đokić

Više [+]

Inženjer voćarstva i vinogradarstva. Poljoprivreda je njena velika ljubav a posao novinara pružio joj je mogućnost da upozna svoj kraj iz drugog ugla.