Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Internet trgovina
  • 31.08.2020. 15:00

Internet trgovina i dalje u porastu, a popularne su i 'beskontaktne' prodavnice

Objavljeni izveštaj o internet prodaji namirnica za četiri nedelje, odnosno do 8. avgusta pokazuje povećanje onlajn prodaje za 117 odsto, a istovremeno povećanje kupovine u trgovini za samo 0,3 odsto.  

Foto: Bigstock/Goodluz
  • 78
  • 46
  • 0

Za vreme karantina mnogi potrošači odlučili su se za onlajn kupovinu što je iznenadilo brojne trgovce koji su se u početku teško snalazili s velikim brojem narudžbina, a u nekim slučajevima isporuke su trajale i do nekoliko nedelja. 

Dejvid Džinks, vođa istraživanja potrošača u kompaniji ParcelHero, FreshPlaza-i je dao uvid u internet sektor prehrambenih proizvoda. 

"U početku karantina to je bilo malo vatreno krštenje. Prodavci su bili preopterećeni, ali su morali brzo da se prilagode jer je narudžbina iz dana u dan bilo sve više. Mislili smo da će, kada se prodavnice otvore, doći do naglog pada, ali to se, na veliko iznenađenje, nije dogodilo", kaže Džinks. 

Francuski poljoprivrednici i za vreme karantina poslovali sa dobitkom

Objavljeni izveštaj o internet prodaji namirnica za četiri nedelje, odnosno do 8. avgusta pokazuje povećanje onlajn prodaje za 117 odsto, uz istovremeno povećanje kupovine u trgovini od samo 0,3 odsto.  

"Mislim da su se čak i starije generacije koje do sada nisu imale baš neki dodir sa internetom odlučile malo da se pozabave njime, pogotovo za vreme zatvaranja kada im je bilo dosadno. To je takođe rezultiralo velikim povećanjem, a dosta njih još uvek zbog straha nastavlja da praktikuje onlajn kupovinu."

'Beskontaktne' prodavnice

Takođe, došlo je do pada plaćanja gotovinom i većinom se sve odvija uz pomoć kartice

"Model Amazon GO u SAD-u postigao je velik uspeh i samo je pitanje vremena kada će stići i u britanske prodavnice i kada će takav način početi da se upotrebljava u svim trgovinama širom sveta. To je potpuno 'beskontaktni' sistem. Potrošač ulazi u trgovinu, bira namirnice, sam ih, recimo to tako, na blagajni vaga, kodira i plaća i izlazi iz trgovine", pojašnjava Džinks. 

Stavljanje proizvoda u korpu klikom postalo je jako popularno. Dejvid veruje kako ljudi uopšte nisu zbog maski i rukavica kao i dugačkih redova bili voljni da idu u prodavnicu, te su radije sve kupovali iz fotelje.

"Međutim, postavlja se pitanje, šta će se dogoditi kada se otkrije inekcija i hoće li ona više opustiti ljude te će se oni ipak više odlučivati za trgovine", zaključuje.

Podsetimo, usred pandemije virusa korona i preventivnih mera koje su zatvorile pijace, i u Srbiji su se razvile brojne alternative u digitalnom obliku.

Poljoprivrednici počeli sami da plasiraju svoje proizvode putem interneta

Mnogi poljoprivrednici snašli su se uspešno sami u plasiranju svojih proizvoda za vreme pika pandemije - najčešće osnivanjem grupa na društvenim mrežama. Upravo putem takvog oglašavanja možete još uvek poručiti željenu namirnicu; od povrća, voća, cveća, stoke, jaja i drugo direktno od proizvođača.


Tagovi

Onajn kupovina Beskontaktne prodavnice Plaćanje karticom Narudžbine


Autorka

Lucija Bencaric

Više [+]

Lucija je magistar agroekonomije. Voli da istražuje novosti u poljoprivredi.