Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Mlečni proizvodi
  • 22.09.2020. 18:00
  • Velika Britanija

Kampanja pomogla u promociji i prodaji britanskog mleka - stabilizovali tržište

Ukupna prodaja mlečnih proizvoda do sredine juna porasla je za 18,7 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Foto: Depositphotos/lnzyx
  • 114
  • 7
  • 0

Tržište pogođeno korona krizom se polako, nakon skoro pola godine, stabilizuje. Nove brojke pokazuju kako je mlekarstvo najviše stradao, ali i da su mlečni proizvodi bili jedni od omiljenih za vreme takozvanog lockdown-a.

Prema istraživanju koje je sprovela agencija za ispitivanje tržišta Kantar, stanovnici Velike Britanije su zatvorene kafiće zamenili kućnim ambijentom, a u osam nedelja odnosno do maja, popijeno je 2,9 milijardi šoljica čaja i 1,7 milijarde šolje kafe, što je 20 odsto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, navodi Farmers Guardian.

U prvoj nedelji "zaključavanja", krajem marta, prodaja maslaca porasla je za dve trećine jer su se kupci snabdevali osnovnim namirnicama. Maloprodaja sira takođe je zabeležila rast od gotovo 50 odsto.

Pokrenuta kampanja za pomoć sektoru

Podsećamo, zbog poremećaja u lancu snabdevanja početkom izbijanja pandemije, engleski mlekari bili su prisiljeni da prospu 1.000 litara svog proizvoda u kanalizaciju. 

Mleko s njihovih farmi trebalo je da bude plasirano u hotele, vazdušne luke i kafiće, ali nakon zatvaranja, zalihe su se samo taložile. 

Prosipaju mleko: Kriza prisiljava farmere na radikalne poteze

Kako bi se tome stalo na kraj, Britanski odbor za razvoj poljoprivrede i hortikulture (AHDB) i Industrijska organizacija Dairy UK pokrenuli su kampanju pod nazivom "Milk Your Moments" u koju je uloženo milion funti (oko 128 miliona dinara). Promocijom kroz društvene mreže gde su se potrošači slikali kako piju mleko, prave kolače i ostala jela, podstakla je na veću prodaju te tako spasila proizvođače. 

Kampanju je delimično finansirala država, a 100.000 funti prikupljeno je kroz razne donacije.

Porasle cene sirovine

Ukupna prodaja mlečnih proizvoda onde je do sredine juna porasla za 18,7 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Takođe, porasle su i cene kod većine mleka i to za oko peni po litri (1,2 dinara), a trenutno se vrednosti kreću od 25 do 29 p/l (30 do 35 din/l).

Britansko Ministarstvo za zaštitu životne sredine, hranu i ruralna područja (DEFRA) je izračunalo da je prosečna cena u junu iznosila 26,89 p/l što je 0,8 odsto više u odnosu na maj, ali 3,9 odsto manje u odnosu na isti mesec 2019. godine.

Slabi izgledi za premiranje mleka po kvalitetu ove godine?

Istraživanje koje je sprovedeno putem veb stranice "World Coffe Portal" na 211 kafića, njih čak 80 odsto izrazilo je zabrinutost za svoje buduće poslovanje, a više od jedne trećine smatra kako će im trebati najmanje dve godine da se vrate u stanje pre korone.

Prema procenama UN-ove organizacije za hranu (FAO), da nije bilo pandemije, proizvodnja bi rasla za 1,6 odsto godišnje, predvođena rastom zemljama u razvoju.


Tagovi

Velika Britanija Mleko Mlečni proizvodi Kampanja Prodaja Zaključavanje Korona kriza


Autorka

Lucija Bencaric

Više [+]

Lucija je magistar agroekonomije. Voli da istražuje novosti u poljoprivredi.