Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Čokolada
  • 15.09.2020. 15:00

Ko su najveći proizvođači, a ko potrošači čokolade?

Nemačka, Italija i Francuska su najveći proizvođači čokolade i čine gotovo dve trećine (64 odsto) ukupne evropske proizvodnje.

Foto: Depositphotos/agnormark.gmail.com
  • 764
  • 160
  • 0

U 2019. godini na području Evropske unije proizvedeno je 3,7 miliona tona čokolade, podaci su koje je objavila statistička kancelarija Evropske unije (Eurostat).

Nemačka, Italija i Francuska su najveći proizvođači ove namirnice i čine gotovo dve trećine (64 odsto) ukupne evropske proizvodnje. Prati ih Holandija sa devet odsto, pa Belgija i Poljska sa po sedam odsto udela.

Smanjenje od 0,3 miliona tona

Primera radi, u 2017. godini EU je proizvela oko 4,0 miliona tona čokolade u vrednosti od 18,3 milijarde evra, što je više za 0,3 miliona u odnosu na prošlu godinu.

Najviše ove slatke namirnice napravljeno je u Nemačkoj, 1,3 miliona tona (32 odsto ukupne proizvodnje), zatim Italija 0,7 miliona tona (18 odsto), a Francuska i Holandija su na trećem mestu, obe po 0,4 miliona tona (svaka devet odsto).

Najveći svetski proizvođač i potrošač

Prema cbi.eu, Evropa je najveći svetski proizvođač čokolade. Šest multinacionalnih kompanija, međutim, predstavljaju glavninu svetskog tržišta za gotove proizvode, a to su Mondele, Nestlé, Mars, Hershey, Ferrero TE Lindt & Sprüngli. Ove kompanije zajedno su iskoristile gotovo 1,8 miliona tona uvezenih zrna kakaa u 2017. godini.

Najveći svetski potrošači su Švajcarci koji godišnje pojedu 10,5 kilograma po stanovniku. Na drugom mestu nalazi se Nemačka sa 9,2 kg, dok je Litvanija na trećem mestu sa devet kilograma po stanovniku.  

Proizvodnja kakaa u Nigeriji ove godine manja za 20 odsto

Takođe, ovaj kontinent je i najveće globalno tržište čokolade. Kad je, na primer, reč o prodaji poslastičarskih proizvoda od ove namirnice, Evropa je 2017. imala tržišni udeo od 49 odsto, dostigavši procenjenu vrednost od 44 milijarde evra.

Očekuje se da će ovo tržište u Evropi da raste prosečnom godišnjom stopom od tri odsto od 2018. do 2022. godine.


Tagovi

Čokolada Proizvodnja Potrošnja Nemačka Švajcarska Tržište Eurostat


Autorka

Lucija Bencaric

Više [+]

Lucija je magistar agroekonomije. Voli da istražuje novosti u poljoprivredi.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Narodnu nošnju krasi prelep ukrasni kaiš.