• Prerada voća
  • 16.11.2018. 16:00

Likeri od kivija i banane najtraženiji proizvodi porodice Milutinović iz Gornje Trnave

Za liker od kivija i banane porodica Milutinović iz Gornje Trnave, kod Kragujevca, koristi rakiju od jabuke, a podloga je med koji doprinosi mekoći ukusa. Kako kažu, voće se kuva s medom, zatim se hladi i cedi kroz gazu ili filtere za kafu. Za narednu godinu su u planu i novi ukusi.

Foto: Julijana El Omari
  • 1.184
  • 358
  • 0

Srpsko voćarstvo se u poslednjih nekoliko godina suočava sa niskim otkupnim cenama voća. Mnogi proizvođači su pribegli prehrambenoj industriji. Međutim, nekolicina je odlučila još kreativnije da iskoristi plodove svog voćnjaka. Porodica Milutinović, iz Gornje Trnave, poznatog voćarskog kraja kod Kragujevca, svoje plodove i velike zalihe rakije pretopila je u likere. Tradicionalno oni se bave voćarstvom, sirovinu prodaju na veliko ili na pijacama najbližih gradova, a njihovi likeri su bili dostupni kupcima prvi put pre 2 godine. Sada imaju i narudžbine za sledeću godinu, nove ideje i elan za rad.

"Pošto poslednjih 5-6 godina već izlažemo, na poznatoj manifestaciji vinarstva i vinogradarstva u Topoli, rakiju, voće, grožđe, hteli smo da probamo i sa nekim likerima. Počeli smo sa nekoliko vrsta likera, ukusa kajsije, kruške, ruma, čokolade. Iako smo mislili da to neće ići, pre kraja manifestacije prodali smo sve. Onda smo prošle godine rešili da ubacimo nešto novo, bananu i kivi. Na tu ideju je najviše, iskreno, došla moja svekrva. Sve smo prodali od svih vrsta likera, a najzanimljiviji kupcima bili su upravo kivi i banana jer su nesvakidašnji", objašnjava Bojana Milutinović.

Voćni likeri porodice Milutinović

Rakija od jabuke najpogodnija za likere

Ove godine Milutinovići su proizveli 50 litara likera, a prodavali su ih u bocama od 275 ml sa ambalažom kakvu su sami osmislili. Od 5 hektara, koliko imaju pod voćem, gotovo svako stablo se okušalo i u likeru, kroz rakiju ili osnovni ukus. Gaje najviše jabuke, zatim kruške, kajsije, šljive, kupine, maline i jagode.

"Koristimo samo naše voće, jedino kupujemo banane i kivi. To voće mora da stoji u rakiji 40 dana i to u rakiji od jabuke jer je neutralna, ali i od šljive. Konkretno za liker od kivija i banane koristimo rakiju od jabuke, a podloga je med, koji doprinosi mekoći ukusa. Voće najpre ukuvamo sa medom, zatim se ostavi da se ohladi i onda cedimo kroz gazu ili filtere za kafu. Za voće iz našeg voćnjaka podloga je šećer", napominje Milutinovićeva. 

Sami osmislili atraktivnu ambalažu

Svaki liker porodice Milutinović ima oko 18% alkohola. Kupci su uglavnom žene. Zbog atraktivnosti ambalaže, pa i samog proizvoda brzo se rasproda i poslednja kap. "Došli smo na ideju da napravimo liker od mente i to je bilo pun pogodak! Naši kupci najviše vole od maline i od jagode, a naravno banana i kivi su neizostavni. Sledeće godine planiramo da probamo s višnjom i pomorandžom", ističe Bojana s entuzijazmom.

Liker od banane najtraženiji!

Mada se porodica Milutinović, iz Gornje Trnave, već godinama bavi gajenjem voća, a sada svaki član podjednako učestvuje i u proizvodnji likera, prodaja same sirovine ide, kako tvrde - loše. Kapaciteta za dalje ulaganje i proširenje ima, ali nema i krajnjeg kupca. Zbog toga njihov veliki zasad kupine završio je u vinu, koje je dobrom prodajom i cenom opravdalo ulaganja i trud, a nešto od ostalog voća u likere, koji će po svemu sudeći usmeriti njihovu dalju proizvodnju.


Povezana biljna vrsta

Šljiva

Šljiva

Sinonim: - | Engleski naziv: Plum | Latinski naziv: Prunus domestica L.

Šljiva raste kao srednje veliko stablo, manje ili više bujnog rasta. Pojedine sorte zahtevaju oprašivače, dok se neke oprašivaju same. Šljive donose plodove na dvogodišnjim ili... Pročitaj više »

Tagovi

Likeri Banana Kivi Menta Voće Voćarstvo Bojana Milutinović Gornja Trnava Jabuka Šljiva Alkoholna pića


Autorka

Julijana El Omari

Julijana El Omari je diplomirani novinar, a svoju specijalnost pronašla je u agro novinarstvu. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi