Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Prodaja jogurta
  • 25.11.2019. 19:00

Pada prodaja jogurta na zapadu - čime ga kupci zamenjuju?

Potrošači jednostavno ne jedu više toliko jogurta kao nekada, izjavio je Kaleb Brajant iz Mintela, kompanije za istraživanje tržišta. Ali okreću se nekim drugim proizvodima.

Foto: Depositphotos/bodnarphoto
  • 775
  • 128
  • 0

Pre tridesetak godina na policama trgovina bivše države postojao je samo jedan jogurt. Nakon toga, došli su voćni pa oni sa manjim ili većim udelom masti, čvrsti, tečni. A prateći trendove i želje potrošača, u njih su dodavane i žitarice, semenke, kokos, avokado. Ipak, čini se da se tu neće zaustaviti. 

Trendovi su se promenili 

Najnoviji trendovi na zapadu nikako ne rade u korist jogurta - šta god da stave u njega. Prodaja ovog mlečnog proizvoda koji se smatra jednim od najzdravijih fermentisanih napitaka, u SAD-u pada. 

"Potrošači jednostavno ne jedu više toliko jogurta kao nekada", izjavio je Kaleb Brajant iz Mintela, kompanije za istraživanje tržišta. 

Naime, prodaja jogurta i pića na bazi jogurta u 2015. godini dosegla je vrednost gotovo devet milijardi dolara, a za 2019. očekuje se vrednost od 8,2 milijarde dolara što je pad od 3,6%. Očekuje se da će se do 2024. godine smanjiti na 7,4 milijarde dolara, odnosno za dodatnih 10%, navodi apnews.com

Šta Amerikance odvraća od mlečnih proizvoda? 

Drugi po veličini proizvođač jogurta u Americi, Hobani (Chobani), smatra da pad može da zaustavi jedino inovacija. Ta je kompanija nedavno predstavila svoje prve jogurte na bazi ovsa čime je iskoristila sve veću prodaju ovsenih mleka i interesa potrošača za ishranom na bazi biljaka. Tim potezom prate tržišnog lidera Danone koji je u julu prošle godine predstavio takođe jogurte na bazi zobi. 

"Ako ostanemo bliski potrošačima i nastavimo im davati hranu koju žele, prodaja jogurta će i dalje rasti", izjavio je Peter Mek Ginis, predsednik kompanije Hobani koja je u januaru lansirala četiri ukusa ovsenih pića kao i pavlaku za kafu. Pokazalo se kako raste interes za ovsenim mlekom dok se sojino mleko i grčki jogurt bore za svoje mesto na tržištu. 

Očigledno je da najnoviji trend zabrinutosti za zdravlje i dobrobiti životinja, pojedine Amerikance odvraća od mlečnih proiozvoda. Podsetimo, prošle nedelje najveći američki mlečni prerađivač, "Dean Foods", podneo zahtev za bankrot, pozivajući se na višegodišnji pad potrošnje mleka u SAD-u. 

Ugrožene male farme: Najveći američki proizvođač mleka proglasio bankrot?

Naime, poslednjih nekoliko godina u SAD-u, zatvorene su na hiljade farmi muznih krava. Kao razlozi navode se prekomerna ponuda, neprestano smanjenje potražnje, trgovinski ratovi, ali i alternative mleku.


Tagovi

Prodaja jogurta Trendovi Jogurt Hobani Jogurt od ovsa Alternativa


Autorka

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.