Zdravlje, verski ili drugi razlozi povećavaju interes za vinom bez alkohola. Na mađarskom katoličkom univerzitetu pokreću edukaciju o uzgoju vinove loze za ovu vrstu pića i ostalim segmentima ne tako jednostavne proizvodnje
Kultura ispijanja vina se menja - sve je manje traženo crno, dok laganija bela sa cvetnim i voćnim notama i rose vina postaju sve popularnija. Sa tržišta ga guraju i žestoka pića zbog rastućeg trenda ispijanja koktela.
Uz sve to, ovog leta je navodno porasla potražnja za vinom bez ili sa smanjenim procentom alkohola, piše novenyvedoszer. Njihov tržišni udeo u prodaji pića počinje da dostiže oko pet odsto, a ta se činjenica ne može zanemariti.
Tu je i motivacija potrošača koji se odlučuju na bezalkoholno vino zbog zdravlja ili verskih razloga.
Zato mađarski Katolički univerzitet Károly Eszterházy u Egeru, na severu zemlje, pokreće obuku proizvodnje vina bez alkohola. Upravnik imanja ovog univerziteta kaže da je dealkoholizacija vrlo drastičan zahvat koji se ne može sprovesti na malim porodičnim gazdinstvima i vinarijama nego zahteva tehnologiju koju koristi prehrambena industrija.
Pojašnjava kako ova vrsta pića svoj "život" počinje kao tradicionalno vino nakon čega se uklanja, tačnije ekstrahuje alkohol. Kod uzgoja vinove loze treba uzeti u obzir čemu je grožđe namenjeno i tome prilagoditi agrotehniku.
"Rešenje bi bilo proizvodnja vina koje u startu ima niži udeo alkohola, kako biste ga morali što manje izdvajati", kaže Eszterházy dodajući da se prema zakonima EU-a, ono ne svrstava u vino, nego je proizvod dobijen u vinarstvu.
Svaki segment proizvodnje deo je nastavnog plana i programa ovog univerziteta, od uzgoja grožđa i vinarstva do njegove uloge na tržištu, u gastronomiji i aktuelnih poslovnih i marketinških trendova.
Tvrde da je materijal za učenje jednostavan i dostupan na internetu. Ciljana publika su im srednjoškolci koji će za nekoliko godina izaći na tržište rada.
"Ako imaju osnovno znanje o ovoj temi, imaće predstavu o tome šta takav proizvod predstavlja na tržištu, ko su kupci i isplati li im se da pokrenu takvu poslovnu priliku", navode u ovoj ustanovi dodajući da će nastavni plan i program biti integrisan u obuku vinogradara.
Vinarije, ako žele da ostanu tržištu, trebale bi se otvoriti i proizvodnji dealkoholizovanih vina, zaključuje se.
Tagovi
Autorka