Platforma "Ljubitelji vina" ima za cilj da spoji pre svega male proizvođače vina sa kupcima, ali i pruži uvid u ponudu i tražnju na srpskom tržištu vina.
Vinari u Srbiji uskoro će na jednom mestu moći da predstave svoje proizvode što će znatno olakšati uvid u srpska vina i samim kupcima. Celokupnu svoju ponudu i detaljan opis artikala prodavci će moći da plasiraju putem onlajn platforme "Ljubitelji vina" koja bi trebalo da počne sa radom do kraja ovog meseca.
Zabranom kretanja, uvođenjem vanrednog stanja, zatvaranjem ugostiteljskih objekata pojavila se potreba da se konzumentima vina omogući da dođu do svog omiljenog vina i stvori grupa na fejsbuku "Vinoteka#Ostanikodkuće" u kojoj vinari ostavljaju kontakt podatke i predstavljaju ponudu svojih vina i linkove ka svojim sajtovima.
Poljoprivrednici počeli sami da plasiraju svoje proizvode putem interneta
Podstaknut ovom idejom, Pavle Radanović iz Novog Sada odlučio je da formira platformu na internetu na kojoj svi vinari u Srbiji mogu da se predstave bez obzira na to da li imaju veb šop na svom sajtu ili ne.
"Mnogo je lakše da se prosečan kupac snađe da kupi nešto na jednom mestu nego da ukuca na internet pretraživaču i pokuša da nađe neko vino po sećanju. Ta platforma služi da svaki vinar oglasi svoja vina, da otvori svoju veb prodavnicu na toj platformi i da potpuno slobodno uređuje politiku poslovanja, koja vina su, iz kojih berbi, da ubaci osnovne podatke i dostupne količine za prodaju, da direktno komunicira sa potrošačima", kaže Radanović i smatra da je bitno da se svima koji se bave vinarstvom, bez obzira na veličinu, daju isti uslovi za nastup na tržištu.
"Budućnost tržišta je u neku ruku digitalna, pa zašto ne bismo sada odmah postavili nešto što bi moglo da pomogne malim vinarima da dođu do svojih kupaca i da predstave svoja vina i da ne moraju da idu na sajmove ako nemaju mogućnosti i vremena."
Platforma će funkcionisati vrlo jednostavno. Potrebno je da se registruju samo prodavci, dok kupci to ne moraju da učine. Registracija se obavlja tako što zainteresovani vinar treba da klikne na link 'postani prodavac' i zatim unese podatke u vidu logoa prodavnice, fotografiju koja će stajati u pozadini, tekst o prodavnici, artikle i potrebno je još odrediti okvire poslovanja, istaći da li je dostava besplatna, da li se kupovina ograničava na jednu ili više boca. Takođe je potrebno za svako vino uneti podatke o procentu alkohola, godini berbe, sortnom sastavu i dodati kratak opis vina.
Vina od prokupca - autohtone sorte Srbije iz godine u godinu sve bolja
"Kupac će moći da pretražuje vina i po sastavu odnosno po sorti grožđa koja je deklarisana, po procentu alkohola, po vinarijama, moći će da traži slična vina, tu će biti opisi vina, nagrade koje je vino osvojilo i podaci o vinariji kao prodavnici. Svaka vinarija će se predstavljati kao veb prodavnica i u opisu prodavnice će biti njihova adresa, kako doći do njih, kontakt podaci", kaže naš sagovornik i dodaje da ukoliko kupac poruči proizvode iz pet različitih vinarija, stići će mu potvrda posebno od svake, ne pravi se zbirna porudžbina.
Vina će se naplaćivati od potrošača pouzećem, što znači da će kupci plaćati proizvod tek nakon što stigne u njihove ruke kurirskom službi ili ličnom dostavom proizvođača, i dobiće fiskalni račun.
"Mnogi vinari nemaju iskustva u prodaji putem interneta i naplaćivanju tim putem, te je za početak najjednostavnije da se naplata obavlja na ovaj način, posebno zbog toga što se neretko dešava da se prilikom transporta flaše polome i dođe do štete tako da kupci ne moraju da plaćaju nešto dok ne stigne do njih", ukazuje Radanović.
Mogućnost ostavljanja ocena, komentara i pitanja biće otvorena i za posebne proizvode i za prodavce, kao i za administratore platforme, a moći će da se napišu i predlozi za unapređenje rada platforme. Bitno je da se, napominje Radanović, spoje proizvođač i kupac, da se između njih ostvari komunikacija, da se na jednom mestu mogu pronaći sva vina u Srbiji i da se pomogne malim proizvođačima da se oglase zajedno sa velikima.
Loznički savetodavci pozivaju mlade da se okrenu uzgoju vinove loze
"Veliki nemaju toliku potrebu da se predstave na ovakvim platformama u smislu da će im to uticati na povećanje i na unapređenje prodajne politike, ali svakako će biti zanimljivo zbog toga što platforma omogućava da se prati statistika porudžbina i da se, mimo državnih organa, može uraditi jedan presek stanja i neka malo drugačija statistika koja može da ukaže na stvarno stanje vinarstva u Srbiji u smislu ponude i tražnje."
Ocenjuje da su vina u Srbiji na zavidnom nivou i da broj konzumenata i ljudi koji se interesuju za vino raste. Platforma bi, navodi naš sagovornik, trebalo da dođe do nivoa da da određeni uvid u tržište i trendove srpskog vinarstva i da se u kasnijim fazama razvoja kao jedinstvena platforma za srpska vina pojavi i u svetu tako da vina iz Srbije mogu da poručuju i ljudi u drugim zemljama.
U okviru platforme moći će da se otvore mini veb prodavnice i za sve proizvode koji se tiču vinu poput destilata, pribora za vuno, vinskih čaša, dekantera, opreme za vinarstvo, sadnog materijala, sireva i ostalih delikatesnih proizvoda koji se konzumiraju uz ovo piće.
Tagovi
Autorka