Kao prednosti izvoza šljive na tržište Bliskog istoka Šef Kancelarije Privredne komore Srbije u Dubaiju Marko Selaković ističe bescarinski uvoz, simbolični PDV od pet odsto i mogućnost direktnog kontakta proizvođača sa distributerima koji umnogome olakšava proces trgovine.
Šef Kancelarije Privredne komore Srbije u Dubaiju Marko Selaković predstavio je potencijale i perspektive izvoza srpske šljive na tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, na onlajn manifestaciji "Dani šljive" u Blacu gde je rekao da možemo biti konkurentni sa tom voćnom sortom na zahtevnom tržištu Bliskog istoka, prenosi Privredna komora Srbije.
"Srbija je među globalnim liderima u proizvodnji šljive, a vodeći regioni su Mačvanski, Kolubarski i Šumadijski okrug. U 2019. godini proizvedeno je 558.930 tona šljive", naveo je Selaković, dodajući da se 75 odsto šljive u Srbiji, u kojoj dominiraju stare autohtone sorte, koristi za rakiju.
Cena kupine neće biti stimulativna, a šljiva još čeka otkupnu
Kao prednosti izvoza šljive na tržište Bliskog istoka Selaković ističe bescarinski uvoz, simbolični PDV od pet odsto i mogućnost direktnog kontakta proizvođača sa distributerima koji umnogome olakšava proces trgovine. Ukazao je i da domaći izvoznici moraju da obrate posebnu pažnju na GCC standard koji važi u svim zemljama Golfa. Zato za tržište Bliskog istoka predlaže uzgoj sorti kao što je recimo "aženka" koja je vrlo popularna na tom tržištu.
Za saradnju sa Bliskim istokom šef PKS-a u Dubajiu navodi kao preduslove visok kvalitet proizvoda, dobro pakovanje, preciznost u dogovorima o količini i poštovanje rokova.
"Pošto govorimo o premijum tržištu, proizvod mora da bude izuzetnog kvaliteta, izgleda, dizajna. Proizvođači moraju da budu udruženi da imaju što ukrupnjeniji zasad, što ukrupnjeniju proizvodnju ako hoćemo da uspešno plasiramo robu i ozbiljne količine na tržište Bliskog istoka", rekao je Selaković, pozivajući domaće proizvođače da se za podršku obrate Kancelariji Privredne komore Srbije u Emiratima, koja je na raspolaganju i za podršku u pokretanju biznisa, povezivanju sa distributerima, pružanju informacija koje se tiču tržišta.
Više od 450 učesnika pratilo je izlaganje onlajn manifestacije "Dani šljive" u Blacu, a pored privrednih društava, preduzetnika i proizvođača šljive, učestvovali su i predstavnici Regionalne privredne komore Niš, Regionalne razvojne agencije Niš, Poljoprivredne stručne savetodavne službe Prokuplje kao i predstavnici kompanija za proizvodnju i preradu voća.
Tagovi
Autorka