Promenu trenda objašnjava rast potrošnje zdravih proizvoda, a ovo je voće izvrstan izvor vlakana. Sadrže i magnezijum, kalijum i kalcijum koji poboljšavaju funkcionisanje mišića, kao i nerava.
Potražnja za suvim smokvama u zadnje vreme beleži značajan rast. Iako je to tradicionalan proizvod i oduvek popularniji među starijim osobama, sve više postaje i omiljena namirnica među mlađom populacijom.
"Od njih se mogu praviti razne poslastice, sokovi, džemovi, a mogu poslužiti i kao slatka užina. Njihova snažna hranljiva vrednost podrazumeva vrlo visoku snabdevenost energijom zbog čega su idealni za sportiste“, kaže za FreshPlazu Ismael Kabaniljas iz španske kompanije "Plus Berries" koja je ove godine zbog sve veće potražnje u svoju prodaju uvrstila suve smokve.
Ističe da promenu trenda objašnjava i rast potrošnje zdravih proizvoda, a ovo je voće izvrstan izvor vlakana i podstiče rad creva. Sadrže i magnezijum, kalijum i kalcijum koji poboljšavaju funkcionisanje mišića, kao i nerava.
Uzgajaju se najviše u španskim regijama Estremadura, Kastilja-La Manča i Kastilja i Leona, a glavne sorte su Calabacita i Cuello de Dama. Zahvaljujući povoljnoj klimi, suše se potpuno prirodno na drvetu.
"Osim suvih, proizvodim i pastu od smokve koju koriste brojni poslastičari, kompanije koje proizvode keks pa i trgovine zdravih namirnica“, pojašnjava Kabaniljas koji ovo voće distribuira po celoj Španiji, ali i u druge evropske zemlje, gde se takmiču sa najvećim svetskim proizvođačem i izvoznikom - Turskom. Iako su njihove vrhunskog kvaliteta, ovaj španski proizvođač tvrdi kako proizvodnja i prodaja sorte Calabacita svake godine sve više raste.
"Reč je o smokvi koja za razliku od onih koje isporučuje Turska ima tanku kožicu, pulpu poput meda, slađi ukus i manju veličinu. Jeftinija je takođe od ostalih pa zbog toga i ne čudi što njena popularnost raste, pogotovo kod mlađe populacije“, ističe proizvođač.
A kada je reč o Turskoj, ova zemlja je imajući 40 odsto udela u proizvodnji i 60 odsto u izvozu, nenadmašni lider na svetskom tržištu ove zdrave namirnice.
Sintagma "suva smokva" gotovo je postala zaštitni logo zemlje, a ovo voće najviše se uzgaja u mediteranskom području Ajdin. Pedesetih godina bilo je oko pet miliona stabala, broj se 1980-tih povećao na šest miliona dok ih nakon 2000. ima preko 10 miliona, navodi businessturkeytoday.
Za obilne prinose smokve obezbedite joj dovoljne količine vode
Turska ima 250 godina staru istoriju izvoza. Do 1950-ih izvozno tržište bilo je ograničeno u nekoliko zapadnih zemalja. Ali, globalna potražnja dramatično se povećala u poslednjih 50 godina, a plasman se u skladu s tim proširio po celom svetu. U poslednje dve decenije povećao se sa 50 na 150 miliona dolara.
Povezana biljna vrsta
Tagovi
Autorka