• Influenseri
  • 31.05.2020. 18:00

Mogu li poljoprivrednici biti i influenseri?

Poznate i uticajne osobe nisu samo glumci, sportisti ili pevači. Danas su to i obične žene i muškarci. I da, i sektor poljoprivrede može da ima svoje influensere.

Foto: Depositphotos/Lenanichizhenova
  • 99
  • 17
  • 0

Influensera je sve više i sve su popularniji, a u današnjoj svakodnevici čak ih je i nemoguće izbeći. Za sve one koji ipak ne znaju šta znači ova reč, donosimo kratko objašnjenje. 

Influenser je osoba koja na svom profilu na nekoj od društvenih mreža (najčešće Instagramu) ima veliki broj pratilaca na koje utiče svojim ponašanjem, stavovima, načinom oblačenja i slično.

Iako su to, u ne tako dalekoj prošlosti, bile isključivo poznate ličnosti poput sportista, glumaca ili pevača, danas su društvene mreže preoblikovale toliko aspekta naših života, pa se i njihovo tržište preokrenulo za 180 stepeni. Osim poznatih osoba, danas se u ovom svetu nalaze i brojne, moglo bi se reći, obične žene i muškarci. Verujem da će vas, kao što je i nas, iznenaditi spoznaja da i sektor poljoprivrede može da ima svoje influensere. 

Lajkovi za poljoprivredu

Kada je Timoti Hamond odlučio da svoju baštovansku avanturu postavi na Instagram, mislio je da će privući samo nekoliko istomišljenika koji dele strast prema uzgoju hrane. Međutim, u protekle dve godine postepeno je uspostavio vernu bazu obožavatelja koja je danas premašila njegova očekivanja.

Najveći uticaj bio je za vreme pandemije, kada ga je zapratilo više od 10.000 ljudi koji su od njega tražili razne savete za negu biljaka. 

"Ljudi su prisiljeni da naprave korak unazad i pogledaju u kakvom je stanju prehrambeni lanac. Pre same pandemije na dan sam dobijao jednu do dve poruke, a sada svakodnevno dobijam sve više poruka za pomoć u baštovanstvu, kaže Timoti.

Slično se dogodilo i baštovanki Kejti Parks koja živi na severu Kalifornije. Kako bi pomogla svima u svojoj zajednici, ali i šire, Kejti je odlučila da otvori Instagram profil i da tamo stavlja svoje poljoprivredne proizvode. Ubrzo se ideja pokazala odličnom, sve više ljudi joj se javljalo za savet, a kako kaže, već ima mnogo partnera sa poznatim poljoprivrednim markama čije proizvode reklamira na svom profilu.

Instagram - odlično mesto za promociju domaćih proizvoda

Stručnjaci za društvene mreže i digitalni marketing kažu kako je slikanje dvorišta, bašti i polja postalo sve popularnije, pogotovo ako imate čime da se pohvalite.

Ručak za 200 dinara od namirnica malih proizvođača

"Putem Instagrama i ostalih mreža brojni ljudi su u raznim sektorima pronašli način za promociju svojih proizvoda, a isto važi i za poljoprivredu. Baštovani su za vreme epidemije postali popularniji i njihov broj pratilaca se povećavao jer su se mnoge do tada popularne osobe povukle zbog toga što nisu imale šta da promovišu. To nam je dokaz kako poljoprivreda i u najtežim trenucima može da nadmaši sve ostale grane proizvodnje“, rekla je za modernfarmer Karen Freberg, stručnjak za društvene mreže. 

Imamo li i mi skrivene influensere?

Kada bolje razmislimo i mi imamo možda skrivenog poljoprivrednog influensera ili influenserku. Podsetimo se samo sjajnih fotografija koje ste nam slali za takmičenje u kom smo tražili najbolji selfie iz bašte. U kratkom roku naš KLUB prepravile su brojne slike naših vrednih popoljoprivrednika i poljoprivrednica, a srećna dobitnica sa najlepšim slikama osvojila je plastenik. 

Pobednice "Selfija iz bašte": Uzgoj zdrave hrane za porodicu je naš najveći motiv!

Fotografije Marije Balog kao da su provučene kroz filtere. Od naših možemo pomenuti Anu Nešić iz Kraljeva, Iliju Mirosavić iz Tabanovića i daleko poznatog Nenada Petrovića, koji nas ne samo zabavlja svojim šaljivim komentarima poljoprivrednog karaktera, već i šalje pozitivnu poruku.

Zato vam preporučujemo, ako već nemate profil na nekoj od popularnih društvenih mreža, napravite ga. Podelite sa svima fotografije svojih bašti, dvorišta, životinja koje uzgajate jer se nikada ne zna, možda od hobija napravite unosan posao ili postojećem dodate novu marketinšku dimenziju .


Tagovi

Influenseri Poljoprivreda Instagram Pratioci Bašta Selfie Saveti Promocija Proizvodi


Autorka

Lucija Bencaric

Lucija je magistar agroekonomije. Voli da istražuje novosti u poljoprivredi.