Agroklub je prošle godine na portalu objavio više od 10 hiljada medijskih sadržaja koji su realizovali gotovo 19,5 miliona poseta, što je rast od 12,9 odsto u odnosu na godinu ranije.
Iza nas je ostala jedna turbulentna godina, obeležena, pre svega, ratom u Ukrajini, čije su se globalne ekonomske posledice itekako preslikale i na našu poljoprivrednu svakodnevicu.
Nismo se još ni oporavili od pandemijskih pritisaka na ekonomiju, a nove su nedaće već došle na velika vrata.
Dogodio se drastičan rast cena energije koji je paralizovao evropsku proizvodnju mineralnih đubriva i eskalirao pitanje rezultata agrarne sezone. Neizvesnost, strah, špekulisanje, ali i manja proizvodnja pojedinih sirovina doveli su do skoka cena žitarica i uljarica, a time i stočne hrane što je mnoge u sektoru mesa i mleka dovelo u dodatna pitanja isplativnosti.
Dok jednom ne smrkne drugom ne svane, kažu. Da, neki segmenti agrara su kratkoročno profitirali, drugi kolabirali. Ali s istom posledicom - teme proizvodnje hrane došle su na naslovnice i u prve minute dnevnika. Robne zalihe postale fokus, a intervencije države sve učestalije - gotovo nalik nekim prošlim vremenima.
Sve te varijacije sive pratili smo i mi, pokušavajući poljoprivredniku da damo širu sliku, ali istovremeno prenesemo izazove života sela prema široj javnosti i vladajućoj strukturi. U moru bombastičnih internet naslova, pokušavali smo da ostanemo profesionalni.
S tim ciljem pred očima, Agroklub je lani na portalu objavio više od 10 hiljada medijskih sadržaja (članaka, videopriloga, fotogalerija i dokumenata), čemu su korisnici dodali 3,6 + hiljada malih poljoprivrednih oglasa i više od 5,7 hiljada KLUB postova.
Analiza posećenosti Google Analytics kaže da je Agroklub veb servise tokom 2022. godine posetilo 8,3 miliona korisnika, a koji su realizovali gotovo 19,5 miliona poseta, što je rast od 12,9 odsto u odnosu na godinu ranije.
Kad broj poseta podelimo sa danima u godini dobijemo podatak da svaki dan na Agroklubu okupimo jedan prilično veliki stadion poljoprivrednika (više od 53.000 poseta na dan u proseku). Ali ukupan doseg našeg informacionog sistema je još veći, jer su tu i drugi kanali koje gornja metrika ne obuhvata niti opisuje.
U poštanske sandučiće naših dragih registrovanih korisnika poslali smo 52 agroletera sa najvažnijim pregledom nedeljnih dešavanja.
I na društvenim mrežama Agrokluba bilo je baš živo. Objavili smo brojne sadržaje, te izazvali nebrojene reakcije. Komentarisalo se, lajkovalo i šerovalo na različite teme.
Uprkos sve brojnijim problemima ove društvene mreže Facebook AK zajednica i nadalje raste. Hrvatsko izdanje Agrokluba na ovoj je popularnoj društvenoj mreži koncem godine doseglo 86.000 pratilaca, u Srbiji je zabilježeno 60 hiljada, dok je BiH izdanje AK FB sumiralo oko 35 hiljada followera. I bratski Instagram je rastao i na kraju 2022. dosegao nešto više od sedam hiljada pratilaca.
Vredi notirati i Agroklub profil na poslovnoj mreži LinkedIn koji je ove godine ostvario skok od 23 odsto pa se tako i u ovom poslovnom krugu približavamo brojci od dve hiljade pratilaca. I zelena Twitter zajednica poklonika poljoprivrede narasla je na današnjih nemalih 3.000 AK duša, ljubitelja Maskove lajne.
I naši video sadržaji objavljeni kroz YouTube kanal rezultirali su s rastom broja pratilaca od 12 odsto čime smo godinu na najpopularnijem video servisu zaključili sa 9,7 hiljada pratilaca.
I mobilne aplikacije Agroklub na iOS i Android platformi doživele su ozbiljan rast u istih 365 dana. Čak 2.650 korisnika je u 2022. preuzelo app sa novostima iz agrara na svoj mobilni telefon.
Publikovali smo mnoštvo tema za što su zaslužni naši vredni novinari, a istovremeno smo se i bavili daljim tehnološkim razvojem. Tako su naši urednici kao novogodišnji poklon dobili novi set alata za bolje upravljanje sadržajem, a oglašivači bogat izveštaj o realizaciji njihovih promotivnih kampanja.
Proteklu je godinu Agrokluba obeležio i EU projekt [email protected] u kom naše tehničko osoblje, zajedno sa naučnom zajednicom i poljoprivrednicima istražuje mogućnosti primene satelitskih zapisa u današnjoj i budućoj proizvodnji hrane. Prvi rezultati su već tu, a uskoro možete očekivati i dodatne informacije na portalu.
U mesecima pred nama ulazimo u 15. godinu rada. Postajemo već ozbiljni tinejdžeri, a istovremeno smo i svojevrsni veterani internet platforme. Štošta se u digitalu promenilo od te 2008. godine, ali ne i naša misija - da budemo od pomoći selu i poljoprivredi.
Srećna vam 2023. godina, zdravi i veseli bili!
Tagovi
Autor