Ovi primeri mogli bi i nama, u ovom delu sveta, biti podsticaj da kod svake kupovine hrane razmislimo i odlučimo da kupimo ono što dolazi sa naših polja, bašta i voćnjaka, makar možda i ne izgleda tako savršeno kao ono uvozno.
Zbog suše koja je ove godine pogodila severnu i zapadnu Evropu, poljoprivrednici su bili u velikim problemima. Prvo je bilo kako nahraniti stoku, a sada, kada su napokon i ubrani plodovi teškog rada, pitanje je kako ih prodati. Naime, zbog dugotrajnog nedostatka vode i ono što je preživelo je malo, deformisano, sa flekama - nešto što biste i sami zaobišli u trgovini.
Nezapamćena suša - evropski poljoprivrednici pred bankrotom, nemaju čime da hrane stoku
Zbog toga je nemački veliki lanac supermarketa Reve (Rewe) i njegov sestrinski lanac Peni (Penny), osmislio kampanju u kojoj poziva svoje kupce da kupuju proizvode sa greškama u boji i oblicima, dakle nesavršene proizvode domaćih poljoprivrednika.
Lanac Reve svojim kupcima garantuje da takvo voće i povrće nije promenilo kvalitet i ukus. "Svaka vizualna mana uzrokovana prirodom je samo spoljna", rekao je Eugenio Guidoćio (Guidoccio), menadžer Reve grupe.
U kompaniji kažu da su jabuke bleđe, šargarepa izduženije i iskrivljene, luk je nešto manje hrskav, a krompiri manji nego obično, piše The Local.de.
Podsetimo, i Nemačka Vlada puno se zauzela oko problema koje su ove godine njihovi poljoprivrednici imali sa sušom. Još su avgustu doneli program specijalne pomoći u iznosu od 340 miliona evra za podršku poljoprivrednicima kojima je suša nanela značajnu štetu rodu žitarica, a reagovala je i Evropska unija donevši paket mera za poljoprivrednike pogođene sušom.
Osim toga, ovaj je nemački trgovački lanac pokazao veliku društvenu odgovornost i iskoristio svoj uticaj da bi osvestio svoje kupce o solidarisanju sa svojim sunarodnicima. Nedavno je slično napravio australijski trgovački lanac, nakon što su se u toj zemlji u voću, prvenstveno jagodama, našle igle, zbog čega su kupci potpuno prestali kupovati voće.
Bacaju rod zbog igala zabodenih u voće - počiniocima 15 godina zatvora!
Tamo je je div među supermarketima, Woolworths, sa svojih polica povukao čak šivaće igle, želeći tako da predupredi moguću zloupotrebu, a političari i poznate osobe pokrenule su kampanju u kojoj pozivaju kupce da ipak kupuju voće.
Ovi primeri mogli bi i nama, u ovom delu sveta, biti podsticaj da kod svake kupovine hrane razmislimo i odlučimo da kupimo ono što dolazi sa naših polja, bašta i voćnjaka, makar možda i ne izgleda tako savršeno kao ono uvozno.
Tagovi
Autorka