Nordijski je dizajn nove serije S šeste generacije poboljšane efikasnosti i održivosti uz potpunu opremljenu tehnologiju pametne poljoprivrede, navode inženjeri Valtre.
Verujem da ste znali da su s potrošnjom od 12 kilograma godišnje Finci najveće kafopije na svetu, da imaju više sauna nego automobila, da su ludi za Formulom 1 i hokejom na ledu, da imaju svetska prvenstva u bacanju čizama i sviranju "vazdušne" gitare, da su prema izveštaju UN-a već šestu godinu zaredom proglašeni najsrećnijim ljudima na svetu, da je Finska (a ne Severni pol!) domovina Deda Mraza, "Angry birds-a", Nokije i, naravno, svetski poznatog Valtra traktora!
Ono što možda niste znali je da su prošlog petka u fabrici u Suolahtiju pred više od 70 novinara iz cele Evrope (i šire) predstavili šestu generaciju S serije, pod nadimkom Boss! Ovaj novi "gazda" će se pojaviti na evropskim poljima sledećeg leta, a prve isporuke u zemljama s nižim standardima emisije (biće dostupan i u "Stage 3" verziji motora) kao što je Južna Amerika, planiraju za drugu polovinu 2024.
Sa šest modela rasponom snage od 280-420 KS (S 286, S 316, S 346, S 376, S 396 i S 416) reč je o Valtrinom najvećem i najsnažnijem traktoru, a poslednji u ovoj vrsti, model S416, finalista je ovogodišnjeg Tractor of the Year izbora. Veliki obrtni moment pri niskom broju obrtaja AGCO Power 8,4-litarskog motora u kombinaciji s CVT bezstepenim menjačem obećava i do 10 odsto manju potrošnju goriva u poređenju s prethodnom S generacijom.
TotY 2024: U novoj trci za prestižnog Oskara industrije 13 traktora
Zadržavajući prepoznatljiv pečat nordijskog dizajna visoke udobnosti, jednostavnosti i funkcionalnosti, vernim će obožavaocima ovog finskog brenda uz lakši ulaz u poboljšanu prostranu ergonomičnu kabinu (nasleđenu od pete generacije N,T i Q serije), povećan broj svetala (sad 16 i sve LED), niz opcija vešanja za prednju osovinu i kabinu, uz mogućnost izbora "Skyview" kabine i više prilagodljivosti na različite radne zadatke, omogućiti i nadalje uživanje u pametnoj Valtra tehnologiji - fabrički ugrađenom "TwinTrac" sistemu vožnje unazad (okretanjem sedišta, a ne traktora) i nagrađivanom "SmartTouch" korisničkim interfejsom na upravljačkom rukohvatu.
Ponudu precizne poljoprivrede koja prati zahteve i potrebe većine kupaca (Valtra guide navođenje, kontrola do 96 sekcija, istovremena kontrola distribucije pet različitih proizvoda, "Task Doc Pro" za prenos dokumenata...), u novoj su S seriji upotpunili s automatskim okretanjem na uvratini "SmartTurn" koje daje iskustvo autonomne vožnje te još učinkovitiju obradu polja s četiri načina okretanja - delimično ("Part Field" mod), polukružno U-okretanje, Y-okretanje i K-okretanje.
Za 2025. najavljuju i uvođenje novih tehnoloških karakteristika u S seriju, kao što je recimo TIM upravljanje traktorskim priključkom (kada na primer balirka prema željenoj gustini bala diktira brzinu kretanja traktora) bazirano na ISOBUS-u.
Vrlo su ponosi na održivost proizvodnje i ističu da će serija S biti jedan od njihovih najodrživijih traktora, što vide kao veliku podršku poljoprivrednicima za održivi rast njihovih gazdinstava. Dve trećine komponenti ovog traktora dolazi iz Finske, a njihova fabrika radi na 100 odsto obnovljivoj energiji (od 2017. do 2022. smanjili su emisiju za 97 odsto). Serija S kompatibilna je s obnovljivim dizelskim gorivom a, kako kažu, napustiće fabriku sa "Neste My" obnovljivim dizelskim gorivom u svom rezervoaru. Pametna poljoprivredna tehnologija ponuđena uz S seriju smanjuje inpute i štedi vreme te smanjuje potrošnju goriva, čineći rad farmera učinkovitijim i održivijim.
Ali vratimo se još malo tehničkim parametrima. Dakle, "AGCO Power" šestocilindarski motor s pet odsto više snage, devet odsto većim obrtnim momentom i tri odsto manjom potrošnjom goriva, razviće u "boostu" 425 KS (313 kW) pri 1.850 obrtaja u minuti, dok će maksimalni obrtni moment 1.750 Nm postići na 1.500 obrtaja motora. Motor zadovoljava najviše evropske standarde emisije izduvnih gasova (Stage V) zahvaljujući kombinaciji dizel oksidacije, filtera dizel čestica i selektivne katalitičke redukcije (DOC + DPF + SCR).
Već spomenuti bezstepeni prenos (s dva ranga, za polje i transport) glatko će dovesti od 0,1 do maksimalnih 50 km/h. U Valtri su posebno ponosni što će se zahvaljujući novim ulaganjima u fabriku, posebno u modernizaciju proizvodnje prenosa, uz one koji se ugrađuju u seriju N i T, vrlo skoro u Suolahtiju proizvoditi i AGCO CVT prenos za Q i S seriju (koji se trenutno proizvodi u Fendt fabrici u Marktoberdorfu).
Zamareti: Možemo očekivati porast broja električnih i hibridnih traktora
Što se hidraulike tiče, na raspolaganju je OC ili CCLS pumpa s 200 odnosno opcionih 200+200 litara protoka u minuti. Traktor može biti opremljen sa dva-tri prednjih i četiri do šest zadnjih priključnih ventila. Zadnji podizni kapacitet je 12, a prednji 5,8 tona. Sam traktor bez opterećenja teži 12, a maksimalna radna težina mu je 18 tona. Inače, standardna brzina zadnjeg priključnog vratila s elektrohidrauličkom aktivacijom je 540E-1.000, a prednjeg 1.000 obrtaja u minuti.
Inženjeri naglašavaju kako je svaki njihov traktor koji siđe s montažne trake praktično "unikatan" odnosno skrojen prema odabranim specifikacijama tačno određenog kupca, ali posebno ističu iz godine u godinu (a ove slave 10. jubilarnu ovog kreativnog studija) sve traženija Valtra Unlimited personalizovana prilagođavanja, zahvaljujući kojima više od trećine proizvedenih traktora imaju lični pečat kupca.
"Velike farme i poljoprivredni poduzetnici zavise od toga da imaju prava rešenja za preduzimanje naprednih zadataka pametne poljoprivrede na najučinkovitiji mogući način. Valtra Unlimited u jedinstvenoj je poziciji da ponudi tačno ono što svakom poslu treba za efikasniju, ergonomičniju i bezbedniju poljoprivrednu proizvodnju", rekao je zamenik direktora marketinga Miko Lehikoinen, potvrđujući kako će te karakteristike biti dostupne za sve modele S serije 6. generacije.
Tako će nove S modele biti moguće opremiti, između ostaloga popularnim centralnim sistemom podmazivanja (CLS), najsavremenijim zvučnim sistemom (uključujući "Apple CarPlay" i Android Auto), kao i sistemom kamera "Unlimited VIEW" (sa ekranom visoke rezolucije i naprednim algoritmima mašinskog učenja za automatsko otkrivanje objekata koji se kreću ispred traktora te upozoravanje vozača) radi poboljšane bezbednosti na polju i na putu. Uz to, naravno, i najomiljeniju karakteristiku po izboru kupca - specijalnu nijansu boje.
Ovaj je TotY finalista predstavljen u posebnoj boji ćilibara. Uočljiva je i razlika u logou, u kojem su sada slova razmaknuta, što, kažu, simbolizuje njegovu globalnu namenu.
I na kraju, važno je naglasiti da će ovu novu generaciju predstaviti širokom tržištu od novembra ove godine na poljima i prezentacijama za kupce širom sveta. Sve one koji žele biti među prvima koji će videti novog Bossa, pozivaju na ovogodišnji sajam poljoprivredne mehanizacije Agritechnica u Hanoveru (Nemačka) od 12. do 18. novembra na njihovom štandu B39 u hali 20.
Foto prilog
Tagovi
Autorka
Partner
Via Brembo 27,
20139 Milano,
Italija
tel: +390255230950,
e-mail: info@tractoroftheyear.com
web: https://www.tractoroftheyear.org/