Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Tartufi
  • 19.10.2023. 12:00
  • Južnobanatski okrug, Vojvodina, Pančevo

Od ljubavi prema prirodi do uspešnog porodičnog biznisa sa tartufima

Firma MTN Kolarić iz Pančeva već nekoliko godina plasira proizvode na bazi tartufa, a odnedavno je među njima i pečeni kravlji sir. Do kraja godine još desetak novih proizvoda.

Foto: Momčilo Karan
  • 669
  • 84
  • 0

Tartufi su najcenjenija i najskuplja jestiva gljiva na svetu. Pored izuzetnog ukusa, čuvena je i po svojim lekovitim svojstvima. Uprkos tome, kao i sveobuhvatnim naučnim istraživanjima kojima je utvrđeno značajno bogatstvo tartufa u našoj zemlji, broj onih koji su u vezi sa njima razvili ozbiljan posao, nije veliki. Jedan od onih koji je video šansu da sa ovim gljivama napravi porodični biznis je Živadin Kolarić iz Pančeva, vlasnik firme MTN Kolarić, koja je registrovana za sakupljanje šumskih plodova i trgovinu.

"Trinaest godina sam se bavio prodajom auto-delova, ali kada sam poželeo nešto novo i video da mnogi kreću sa sopstvenim biznisom, proizvodnjom, počeo sam da razmišljam u istom smeru. Porodično volimo prirodu, izlaske u šetnju, odlaske na planine, interesuje nas hrana vezana za prirodu, pa se tako rodila ideja da spojimo to što nam je lepo sa nečim korisnim, da izvučemo iz prirode nešto najbolje što se može", kaže Kolarić i dodaje da su tako odlučili da krenu da traže tartufe, i ne samo da traže već i da se, s vremenom, ozbiljno posvete tome.

Maslinovo ulje, džem, karpaćo sa tartufom

Bilo je to pre desetak godina kada je sagovornik Agrokluba počeo da se zanima za tartufe, da ih izučava, svestan od početka da pronalaženje ovih gljiva i bavljenje istim zahteva mnogo vremena, strpljenja, ulaganja…

Tartufa ima, samo treba znati kako ih pronaći?

"U tim pripremama za ono što će kasnije doći, od presudne važnosti bilo je da nabavimo pse i da ih obučimo za traženje tartufa. Poznato je da postoji posebna rasa pasa - lagato romanjolo, bez kojih jednostavno ne možete ni da idete da tražite ove pečurke", ističe Kolarić pojašnjavajući da se psi, da bi ih pronalazili, istreniraju u traženju sira jakog mirisa skrivenog u zemlji.

Firma Kolarić MTN osnovana je 2016. godine, a tri godine kasnije porodica Kolarić je počela sa proizvodnjom raznih proizvoda na bazi tartufa, kao što su karpaćo crnog tartufa, maslinovo ulje sa aromom crnog, takođe i maslinovo ulje sa aromom belog, džem od maline i sa crnim i sa belim tartufima i drugi.

Dijapazon proizvoda sa najskupljom gljivom

"Samo je porodica uključena u sve ovo, nemamo druge zaposlene. Tražimo tartufe skoro po celoj Srbiji. Bele pored korita reka, a crne po planinama. Snabdevamo restorane u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, imamo i jednu svoju prodavnicu u Pančevu, a naši proizvodi se mogu naći u još nekim drugim radnjama, pre svega u Beogradu, pa ljudi kupuju, ali i poručuju preko sajta. Takođe učestvujemo na različitim sajmovima, a pratimo i vinare u njihovim nastupima, sarađujemo, jer se ukus ove gljive odlično slaže sa vinima."

Sve polako i promišljeno

Što se tiče restorana, Kolarić kaže da se u njima dosta koristi, ali još ne onoliko koliko bi, recimo, i oni želeli.

"Mada se to razvija i stiže do nas, još nemamo tu kulturu korišćenja nečeg novog, novih dodataka jelima, naši ljudi su više za roštilj, na ono što su navikli, ali to će s vremenom da se menja, ako već nije počelo", smatra Kolarić.

Koliko danas tartufi vrede?

Sve vreme razgovora, osećamo da je poslovna filozofija našeg sagovornika da se nigde ne žuri, da sve može polako, promišljeno, i da će biti rezultata. A, ustvari, već ih ima, i nema zadržavanja na postignutom.

Od skora u ponudi i pečeni kravlji sir sa belim ili crnim tartufom

"Od pre dva-tri meseca nudimo i pečeni kravlji sir sa crnim ili sa belim tartufima. To radimo zajedno sa Poljoprivrednim gazdinstvom Miletić iz Laćisleda koje je već postalo poznato po svojim sirevima, pa smo se s njima dogovorili i da tartufe ubace u pečene sireve i to je već jedna lepa priča i ide dobro. Do kraja ove godine planirali smo da plasiramo još desetak novih proizvoda, kao što je čeri paradajz sa tartufima, masline punjene tartufima i druge."

Saznali smo takođe da još nisu koristili sredstva koja država daje, recimo, za podršku malom biznisu, jer ne žele da se mnogo proširuju.

"Verujte da je naš cilj da ljudi prvo zavole da ga jedu, da shvate prednosti tartufa, a ne da idemo na čistu komercijalu. Mi smo porodična firma, svakako da živimo od ovog posla, ali nam je isto tako važna misija u popularisanju tartufa i njihovom značaju", zaključuje Kolarić.


Tagovi

Tartufi Sir sa tarufom Porodičan posao Legato romanjolo Živadin Kolarić Pečeni kravlji sir Prodaja restoranima


Autor

Momčilo Karan

Više [+]

Dugogodišnji novinar i urednik u dnevnom ekonomskom listu "Privredni pregled".